RAMBO AMADEUS

Uspjeh traži iskreno stradanje umjetnika

rambo amadeus
Arhiva Večernjeg lista
03.10.2009.
u 15:43

Premda je koketiranje s narodnjacima u "Turbo funku" više nego jasna parodija, glazbeno i humorno vrlo uspjela, postavlja se pitanje ne računaju li Rambo i Tamara da njome mogu zahvatiti i pripadnike prave narodnjačke publike.

- Ideja o suradnji i zajedničkom koncertu s Tamarom Obrovac bila je njezina od samoga početka. Pristao sam bez razmišljanja jer je sramota odbiti tako nadarenog i originalnog umjetnika - kaže crnogorska pop-rock zvijezda Rambo Amadeus. On će nakon dueta s istarskom jazz/funk pjevačicom u pjesmi "Turbo funk" večeras u zagrebačkom Boogaloou održati i zajednički "double pack" koncert.

Parodija nije imitacija


Premda je koketiranje s narodnjacima u "Turbo funku" više nego jasna parodija, glazbeno i humorno vrlo uspjela, postavlja se pitanje ne računaju li Rambo i Tamara da njome mogu zahvatiti i pripadnike prave narodnjačke publike. Može li se na taj način uzeti nešto novca, a zadržati dignitet?

- Teško da je tako. Najširi auditorij namiriše parodiju kao muha insekticid, čovjek što je primitivniji, instinkti mu bolje rade, od parodije se nitko nije "leba najeo". Najširi auditorij traži iskreno "stradanje umjetnika". Ali treba razlikovati parodiju od imitacije. Mnogi urbani autori imitiraju folk, zato što je njihov senzibilitet folk. Tu nema nikakvog nesporazuma između njih i folk publike.

Kao tvorac kovanice "turbofolk" koja je postala dio svakodnevnog rječnika Rambo je i etno svojedobno uvrstio na listu pojava koje "pospješuju izgaranje naroda". Je li do poziva Tamare Obrovac promijenio mišljenje?

- Praetno (pravi etno!) zapravo ne ulazi u tu definiciju. Ali to neuko miješanje stilova etna i modernog zvuka jednako groteskno djeluje kao korintski stupovi po seoskim gospodarstvima.

U dosadašnjem dijelu karijere Rambo Amadeus je objavljivao dvije vrste albuma: albume s autorskim pjesama (iako takva kategorizacija u njegovu slučaju zvuči previše sterilno) i eksperimentalne albume zasnovane na najčudnovatijim sempliranjima. Fenomenalni "Titanik" (1997) ulazi u prvu kategoriju, a glasoviti mračni "Mikroorganizmi" (1996) i "Oprem dobro" (2005) primjeri su potonjeg. Za sljedeći album Rambo najavljuje da neće biti nalik nijednom dosadašnjem pristupu, no o detaljima šuti.

Je li smrt Dine Dvornika spriječila ostvarivanje najavljene turneje "Tri terora", među kojima su uz pokojnog pjevača trebali nastupati Rambo i slovenski pjevač Magnifico?

Je li takav plan uopće postojao ili je plasiran kao zafrkancija?

Jedinstveni Dino

- Stvarno je bio plan. Imali smo sastanak, nažalost pokojni Dino nije vidio činjenicu da je Magnifico zvijezda u velikom usponu, bilo mu je neobično da treba surađivati s "anonimusom". Tada je na prvi pogled stvarno izgledalo tako, ali ja sam Magnifica znao već duže vrijeme, i bilo mi je jasno da će postati velika zvijezda. Šteta, mislim da bi to bilo fantastično. Dino je bio "one of a kind" tako da je projekt bez njega bio potpuno besmislen.

Ključne riječi

Komentara 1

TU
turopolje
15:42 04.10.2009.

Koje li intelektualne razlike izmedju gospon Antonija i onog chavoglavca...MPT-a....Kad malo bolje razmislim , ako Antonije okupi 600 ljudi na koncertu a MPT 60 000 , znaci da na jednog inteligentnog ide oko 100 idiota....Jadna li je nasa buducnost!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije