Treća sezona popularne serije

Westworld će zadržati status jedne od najbolje ocijenjenih serija proteklih pet godina

13.03.2020.
u 14:13

Zabavni park koji se pretvara u krvoproliće adekvatno je moderniziran promovirajući teoriju o sukobu umjetne inteligencije i čovjeka

Nama koji smo odrastali uz film “Westworld” vijest o televizijskom remakeu bila je nešto što nas je zakucalo pred ekran. I nismo ostali razočarani, zabavni park koji se pretvara u krvoproliće adekvatno je moderniziran promovirajući teoriju o sukobu umjetne inteligencije i čovjeka na način koji se prilično dobro nadopunjuje s periodičnim diskusijama o toj temi u današnjem medijskom prostoru. Tako svjedočimo da ono što je 1973. godine zamislio i pokazao Michael Crichton, danas postaje realan scenarij u ne tako dalekoj budućnosti. U prve dvije sezone HBO-ova serija uspjela je ne samo privući pozornost, nego i steći gotovo kultni status kakav je imao i originalni film s Yulom Brynnerom. Složit ćemo se, u drugoj sezoni scenaristi su dali malo mašti na volju, no kanalizirajući nekoliko svjetova u kojima se na kraju odvije krvoproliće prema efektnom završetku koji otvara novi teritorij stepenicu dalje od filma. U prve četiri epizode treće sezone “Westworlda” koje smo imali prilike vidjeti zahvaljujući HBO-u (premijera serije će biti 16. ožujka na HBO GO-u i HBO-u), možemo zaključiti kako će zadržati status jedne od najbolje ocijenjenih serija proteklih pet godina, pa i malo više od toga. Sada se više ne teoretizira u vezi sa sukobom čovječanstva i umjetne inteligencije kao vlastite tvorevine, nego je on stvaran i brutalan. Spekulira se s nekoliko teorija.

Prva je može li umjetna inteligencija imati i razvijati emocije što se kanalizira kroz likove Dolores Abernathy koju i dalje tumači magnetična Evan Rachel Wood te Maeve Millay koju i dalje glumi Thandie Newton. Kakve emocije mogu biti, mogu li se razvijati i kao negativne i kao pozitivne, a onda je tu i druga potka - može li se umjetna inteligencija okrenuti protiv vlastitog stvoritelja, nas samih, te možemo li joj se oduprijeti postane li agresivna. Dakako, s pitanjem gdje bi bio kraj agresivnom ponašanju umjetne inteligencije, odnosno može li ga uopće biti. Dalje se raspravlja o tome u kakvoj se situaciji tada nalazi sam čovjek, hoće li prihvatiti podređenu ulogu, hoće li uopće shvatiti da je moguće da se nađe u takvoj situaciji, a onda može li se umjetna inteligencija razviti do te mjere da odvaja svoje neprijatelje od ostatka čovječanstva. U tom kontekstu pojavljuje se lik Caleba Nicholsa kojega tumači Aaron Paul u čemu, nažalost, nije najbriljantniji. Onda je tu i još nešto što scenarij nastoji razviti, a to je pozicija čovjeka u svijetu koji praktično ne poznaje grijeh jer može zadovoljiti svaku strast što mu dozvoljava upravo visokorazvijena umjetna inteligencija. I to je priča koja se nastavlja iz prve dvije sezone, a ovdje dobiva novi zamah u liku bogatog biznismena koji unatoč svim privilegijama fiktivnog svijeta u kojem se treća sezona odvija ostaje tek čovjekom gledajući osobnu korist prije svega ostalog, a androide kao sredstvo njezina ostvarenja. Konačan je cilj Dolores koja ima iznenađujuću saveznicu u Charlotte Hale koju tumači Tessa Thompson.

Charlotte se sjećamo kao hladne direktorice Delosa, tvrtke čije je “Westworld” djelo, no nećemo spojlati pa otkriti veliku novost u vezi tog lika oko kojeg će se vrtjeti dosta toga u trećoj sezoni. Iako ponovno imamo pozadinski scenarij zabavnog parka u vidu Drugog svjetskog rata, što je očito potrebna i dobro došla poveznica s početkom serije, ipak je ono što vizualno zaista fascinira ambijent u kojem se glavna priča odvija. A to je megalopolis budućnosti s futurističkom arhitekturom, prijevozom budućnosti koji je bespilotan i, jasno, na električnu struju, ali i elitistički s velikim jazom između bogatih i siromašnih koji se nerijetko upuštaju u kriminal. Sve to izgleda doista impresivno, dobar dio radnje prvih četiriju epizoda odvija se noću što je doista efektno, kostimografija je sasvim u skladu s koreografijom, uloge dobro podijeljene. Prije bismo treću sezone povezivali s nekim modernijih SF filmom poput, možda, Blade Runnera ili nečega drugog gdje je svijet budućnosti prikazan ovako geometrijski, hladno, gotovo bez emocija, no ipak nije lišen osnovnih ljudskih instinkta. Nema nikakve sumnje da će se “Westworld# gledati i u trećoj sezoni, pa možda i nadmašiti prve dvije, dijelom i zato jer su podsjetnici na prve dvije sezone vrlo vješto ugrađeni u novu sezonu pa će je moći gledati i oni koji su prve dvije propustili. U svemu će biti zanimljivo gledati kako će se dalje razvijati karijera Evan Rachel Wood kojoj je u trećoj sezoni dan maksimalan prostor da pokaže svoj talent kao što se još jače poentira na njezinu izgledu. To joj očito daje dodatni potencijal koji je možda izdigne u status kakav danas imaju Jennifer Lawrence pa, usudimo se reći, i Scarlett Johansson. U ulozi Dolores doista je vrlo uvjerljiva, a u seriji je ostao i veteran Ed Harris koji je i dalje Čovjek u crnom, Jeffrey Wright koji je i dalje Bernard Lowe, a pridružuju im se i Tommy Flanagan, John Gallagher Jr. te još niz prepoznatljivih lica s ekrana. I to je neki dokaz da se “Westworld” nametnuo kao serija od prestiža za sve glumačke kategorije.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije