Samovozeći automobili nisu više novost, već nekoliko godina tehnologija upravo na tom polju čini nevjerojatne pomake, a većina autoindustrije prihvatila je trend i uključila se, poput primjerice, GM-a, Audija, Volva, Tesle...
Potpuno autonomni automobili bez volana najdalje su na vremenskoj crti, no razni modeli autopilota već postoje. Svi novi automobili više klase opremljeni su senzorima za parkiranje, a Tesla Motors će cijelu svoju novu seriju opremiti autopilotima koji se mogu sami parkirati, sami izabrati trak i voziti... Koliko god vam ideja o tome da sjednete u auto koji će vas sam odvesti od točke A do točke B izgleda nevjerojatno, zapravo se već događa. A svaka tehnologija koja je jednostavna i služi ljudima brzo se i prihvaća. Ako ste prigrlili senzore koji vam olakšavaju bočno parkiranje iako ste maher koji to inače čini iz prvog pokušaja, već ste na dobrom putu da u skoroj budućnosti prihvatite autorobota s pametnim softverom koji sve radi sam.
Ušteda vremena i živaca
Glavni argument koji govori u korist autonomnih vozila je sigurnost, brojne procjene su odrađene i sve tvrde isto: samovozeća vozila smanjit će broj nesreća, jer najviše ih uzrokuje ljudski faktor. U jednom desetljeću trebalo bi biti 300.000 manje fatalnih nesreća u SAD-u. Dok bi globalno to moglo dostići brojku od 10 milijuna spašenih života. Procjena koja dodatno govori u prilog samovozećim automobilima jest da će prosječno svaki vozač dnevno uštedjeti 50 minuta jer neće voziti i moći će se baviti nečim drugim. No, to nije sve što bi se moglo promijeniti i što će u vrlo kratkom roku zavladati u modernim gradovima i državama.
Cjelokupni je način prijevoza upravo zahvaljujući modernoj automobilskoj tehnologiji na prekretnici.
Automobili su trenutačno za mnoge statusni simbol i izuzetno važna stvar koju žele posjedovati, no budućnost kaže da će se automobili dijeliti, iznajmljivati i koristiti na sasvim druge načine. U javnom prijevozu će osim automobila sudjelovati i ostala pametna vozila, koja će biti sigurna, brza i dostupna. Takve promjene u načinu življenja potaknule su velike gužve u gradovima, u kojima živi sve više ljudi. Treba ih učiniti pametnima i učinkovitima, a jedan dio cijele te priče upravo je pametan prijevoz.
Isprintani minibus Olli
Jedan od njih je, primjerice, minibus Olli, električno autonomno vozilo dizajnirano za lokalnu vožnju, upravo za ljude u žurbi. Potrebno je samo imati pametni telefon i biti na stanici. Olli može primiti 12 ljudi, opremljen je senzorima, pokreće ga struja, a mozak mu je dizajniran na osnovi IBM Watsona. Testirali su ga na ulicama Washingtona, a planiraju ga isprobati i na ulicama Las Vegasa i Miamija, a upravo nedavno se vozio Berlinom.
Sve je u senzorima, podacima koji se skupljaju i na kraju usluga postaje personalizirana i učinkovita. Olli i slična vozila brisat će granicu između javnog i privatnog prijevoza. Tvrtka Local Motors koja ga je osmislila, zapravo ga je i isprintala uz pomoć 3D printera, i to u samo 10 sati. Postane li Olli popularan, Local Motors planira mikrotvornice koje bi za 10-ak sati mogle proizvesti po jedan minibus. Sudeći prema sadašnjim trendovima, sve ide u njihovu smjeru.