Sezona Formule 1 koja u nedjelju počinje 60. put u povijesti zasigurno će biti jedna od najuzbudljivijih dosad. Ne sjećam se da sam ikad dočekivao novu sezonu nesposoban prognozirati njezin ishod u mjeri u kojoj sam to sada.
Razlog je, naravno, u povelikom paketu promjena pravila kojim je Svjetski automobilistički savez (FIA) odlučio zapapriti najskuplji i najglamurozniji sport na globusu. I premda ovo nije prvi put da Formula 1 oblači novo ruho, katalog novosti toliki je da će se, čini se, postojeće stanje ozbiljno uzdrmati.
Za početak, McLaren-Mercedes je u ozbiljnim problemima. Premda novi model (MP4-24) izgleda sjajno, na gotovo svim zimskim testiranjima prošao je loše. Razlog je, priznaju to i u McLarenu, u neuspješno riješenom nadopunjavanju poda auta i stražnjeg krila. I dok je gotovo sigurno da su McLarenovi dizajneri i tehničari dovoljno iskusni da ovaj problem riješe, prognoze za “srebrne” u prvoj utrci u Australiji sve su samo ne vesele. Bit će to, ako se slutnje obistine, neočekivani test za svjetskog prvaka Lewisa Hamiltona.
Britanac dosad u svojoj dvogodišnjoj F1 karijeri još nije bio u situaciji da nema auto za pobjedu, pa će biti vrlo zanimljivo vidjeti kako će se suočiti s neočekivanim problemom. Jer, ne zaboravimo, u sličnoj situaciji lani se našao svjetski prvak iz 2005. i 2006. Fernando Alonso. Na početku prošle godine njegov Renault bio je vrlo daleko od vodećih, ali Francuzi su se u drugom dijelu sezone bitno popravili, pa je Španjolac čak ubrao i dvije pobjede. Na testovima prošle zime Alonso i Renault, međutim, opet nisu baš briljirali, no smatra se da trenutačno ipak imaju znatnu prednost nad kombinacijom Hamilton-McLaren.
Kao i uvijek kad se suočavaju s promjenom pravila, ferrariji izgledaju dobro. Felipe Massa i Kimi Räikkönen odradili su puno zimskih kilometara i uvijek su bili pri vrhu poretka. Massa će u 2009. biti osobito motiviran nakon onako bolnog gubitka naslova prvaka prošlog studenog. A Kimi? Potpuno oporavljen nakon nokauta koji mu je lani priredio vlastiti ekipni kolega, Finac je cijelu proteklu zimu posvetio rigoroznom osobnom treningu. Izgubio je tri kilograma, posve izbacio votku iz dijete i sada je jedan od pritajenih favorita nove sezone.
BMW Sauber ulazi u sezonu koju je davno najavljivao kao sezonu dolaska na vrh, a osobito je zanimljivo da i svi ostali – možda uz iznimku Force Indije – izgledaju jako dobro. I na kraju – šećer. Peti prosinca Honda je obznanila da se povlači iz Formule 1, a tri mjeseca kasnije vratila se u novom ruhu. Riječ je o istoj ekipi, koju vode isti ljudi, ali preimenovanoj po novom bossu Rossu Brawnu i pokretanoj Mercedesovim motorom.
U dva testa prije Melbournea Jenson Button i Rubens Barrichello posve su uzdrmali ustaljeni poredak stvari, bili iznimno brzi i u jednom krugu i u simulacijama utrke i, zapravo, u prvu utrku ulaze kao najveći favoriti. Prema nekim predviđanjima, više od polovice vozača ima ozbiljne šanse da se u Australiji dočepa pobjedničkog postolja. Ako je točno, i ova će sezona biti prava poslastica.