Po stručnjacima za odnose s javnošću Cibona je ovih dana dobila još jednu utakmicu protiv Cedevite. Na neprimjerene istupe dvojice svojih mladih igrača na društvenim mrežama ti klubovi dvojako su reagirali.
Nakon što je Jusuf Nurkić (19) na dan Cibonine utakmice s Partizanom na svom Instagramu napisao “Naprijed, Grobari”, mladi cibos Martin Junaković (19) otišao je puno dalje nazvavši cedevitaša “balavim balijom”. Premda Nurkić nije prošao bez jezikove juhe, i to višestruke, a navodno i financijske kazne, u Cedeviti su prema javnosti ostali nijemi. Cibona je pak promptno reagirala te poslala priopćenje i osudu čina i stegovne mjere.
Cibona je dobro reagirala
Cibona je naredila svom igraču da se odmah ispriča, a Cedevita je “zamolila” Nurkića da neko vrijeme ne istupa u medijima. Jer zabio si je autogol oslovljavajući Partizanove košarkaše nadimkom Partizanovih navijača koji su šovinistička skupina grlatih kibica koji često duboko vrijeđaju pripadnike hrvatskog, ali i Nurkićeva naroda.
Za ocjenu ovakvog postupanja prema igračima zamolili smo stručnjakinju za odnose s javnošću Ankicu Mamić iz agencije IM&C.
– Nakon što je priča dospjela u javnu sferu, taj se problem više ne može rješavati internim ukorima i kaznama, nego javnom osudom. S obzirom na to da je balija pejorativan izraz za muslimana i da je riječ o poticanju mržnje na nacionalnoj osnovi, Cibona je dobro reagirala, no pitanje je traži li to i neku društvenu akciju.
Kakav ovo pak može imati utjecaj na ugled Cedevite?
– Cedevita s ovim trpi reputacijsku štetu zbog ponašanja svog zaposlenika, odnosno sportaša. Budući da su sportaši junaci mladih ljudi, na njima je veća odgovornost nego na običnim ljudima. Društveno odgovoran klub mora se ponašati kao strog roditelj bez obzira na to što je sport adrenalinsko područje i često ovisi o antagoniziranju sa suparnikom.
A upravo su u Ciboni uspješno antagonizirali Nurkića kada je jesenas imao prvi neprimjeren istup na račun Cibone. Zapravo, to je bio puno veći prekršaj od ovoga koji je onaj stari izvukao ispod tepiha.
– Tu smo degutantnu fotografiju nalijepili u našu svlačionicu i iskoristili za motiviranje naših igrača – priznaje direktor Cibone Domagoj Čavlović i dodaje:
– Društvene mreže postale su jedan od najjačih marketinških alata jer se informacije šire neviđenom brzinom prema ogromnom broju ljudi. Ponekad vam to čini dobro, a ponekad i zlo, kao u ovom slučaju.
Uvesti strože pravilnike
Što učiniti da se ovo ne dogodi, pitali smo sportskog psihologa Amira Zulića:
– Ovdje je napravljena pogreška nekoliko koraka prije jer veliki bi klubovi trebali imati jasne pravilnike što igrači smiju, a što ne smije činiti u medijskom prostoru. Dakle, u pravilnik svakako treba uvesti i da se suparnika ni na koji način ne smije omalovažavati. Kroz te pravilnike, ali i razgovore sa sportašima, i klub se mora baviti pedagogijom. Ne smije se dopustiti da mladog sportaša, ako je odvojen od obitelji, nema tko uputiti u to što je dobro, a što loše.
>> Cibona: Junaković će biti kažnjen zbog sramotnog istupa
>> Rozić: Neka Nurkiću kupe bonton, tko zna je li on završio školu
>> Košarkaš Cedevite Nurkić: Ajmo, Grobari! Uskoro demonstracija košarke
"Jer zabio si je autogol oslovljavajući Partizanove košarkaše nadimkom Partizanovih navijača koji su šovinistička skupina grlatih kibica koji često duboko vrijeđaju pripadnike hrvatskog, ali i Nurkićeva naroda." Zanimljiva definicija navijačke skupine! Rado bih, od istog autora, pročitao definicije naših navijačkihkih skupina - koje to duhovne ili svjetovne vrednote promiču i kakva ljubav i tolerancija ih vodi.