Zanimljiv koncept osmislili su organizatori hrvatskog nogometnog sajma koji se posljednjih nekoliko dana održavao na Zagrebačkom velesajmu. Na Football Festu izlagali su deseci domaćih i inozemnih tvrtki. Ideja je bila povezati sve koji su uključeni u industriju zvanu nogomet. Od videoigara, najrazličitijih interaktivnih sadržaja i demonstracija do proizvođača sportske opreme...
Najviše prodaju u Hrvatskoj
– Jedina smo hrvatska tvrtka koja je na ovom sajmu izlagala i prije 25 godina. Tada je bilo pedesetak hrvatskih proizvođača opreme, a jedino smo mi u međuvremenu opstali u ovom poslu. U našoj opremi osvojeni su svjetski i europski naslovi u karateu i streličarstvu. I danas je naša tvrtka na istoj adresi i s istim žiro-računom. Kako smo uspjeli? Pokrivali smo se s onim što imamo i ulagali u nove tehnologije, to je najvažnije. To je obiteljska tvrtka i mi nismo uzimali kredite. Deset posto naše proizvodnje orijentirano je na inozemstvo, a 90 posto na Hrvatsku – kaže Bojan Fošnar, direktor tvrtke Fotex.
Korak do njegova štanda, uz ostale izloške, stoji veliki plakat Luke Modrića. Varaždinska tvrtka Grafko, proizvođač aluminijskih okvira sa slikama na tekstilu, 90 posto svojih proizvoda izvozi.
Maintain sports ime je pakistanske tvrtke koja se prvi put pojavila na hrvatskom tržištu.
– Već treću generaciju u mojoj obitelji radimo ovaj posao. Otac je počeo s kožom i tkaninama, a ja sam nastavio s nogometnim loptama, vratarskim rukavicama, trenirkama... – kaže Ali Rehman, direktor marketinga.
– Znate, mi smo malo skeptični kada nam netko iz Pakistana želi prodati nogometnu loptu – kazali smo mu.
– Pa znate li da svi poznati proizvođači sportske opreme imaju svoje pogone baš u Pakistanu!?
Naravno.
– Evo probajte loptu, ako nađete zamjerku, poklonit ću vam jednu. Mi radimo u Italiji, s našim loptama igra se švicarska liga, prodajemo u SAD-u, Njemačkoj, Engleskoj... Nadamo se da ćemo i u Hrvatskoj pronaći nove partnere. Evo, možda vi možete pomoći svojim kontaktima – rekao nam je Rehman.
Program za trenere
Korak dalje, tri simpatične djevojke nude mi masažni gel proizveden u Sloveniji. Riječanka mi gura prospekt za Booster gel, sa svojom slikom na prednjoj strani. Imala je prejake atribute, nisam je uspio odbiti.
– Evo, imamo za prije treninga, poslije, za vrijeme... Jeste li sportaš? To vam je jako korisno. Imamo i za one starije... – trudila se njezina kolegica iz Slovenije uglavnom izražavajući se na – engleskom jeziku. Odjurio sam prije da ne poželim tretman.
– Vratit ću se sigurno – dobacio sam na odlasku.
No, najviše mi se svidio “Trenerov dnevnik”. Pogotovo što je riječ o hrvatskom proizvodu. Skupina mladih ljudi, među njima i Marko Lozo, trener druge momčadi Hajduka, osmislila je zanimljiv softver. Međunarodnu dimenziju daje mu originalni naziv na engleskom “Coach Diary”. Riječ je o skupini alata odnosno programu pomoću kojeg trener do detalja može imati uvid u ono što radi s momčadi. Od pripreme treninga, vrste vježbi, taktike, videopriloga, analitike do pojedinosti o svakom igraču, sve je pri ruci samo u nekoliko klikova. To je u svakom slučaju budućnost nogometa.