Rovinjska regata RC44 završena je, britanska posada jedrilice “Aqua” dobrim plovovima izborila je naslov na Touru, a njezini zemljaci s “Peninsula Petroleum” najboljim rezultatima u Rovinju osvojili su svjetski naslov u toj klasi.
No, u Hrvatskoj je puno više pozornosti privukla neočekivana vijest koja se pojavila u jednom posve ležernom razgovoru u ACI-jevoj marini. Naime, predsjednik Hrvatskog jedriličarskog saveza Marijan Hanžeković prošli tjedan bombastično je otkrio:
– Već radimo na projektu da od sljedeće godine u tu klasu uđe i hrvatski brod!
Na to se nasmijao brk svima, osobito hrvatskim olimpijcima koji su se međusobno šalili, no zapravo su potpuno ozbiljno pomislili: “Eh, da nam je ući u takvo što, pa da napokon malo i zaradimo!”.
Traže se sponzori
Kako se zapravo razvija ideja, provjerili smo još jednom kod šefa HJS-a.
– Pregovaram sa sponzorima pa vam nove pojedinosti ne mogu otkriti da se ne bih urekao. Kad zatvorimo proračun cijele ideje, moći ćemo reći više – oprezan je bio Hanžeković.
Koliko je nama poznato i što je najlogičnije, brod će nositi ime Adris grupe koja već godinama ulaže u sport, ponajprije u jedrenje, i zahvaljujući kojoj je Rovinj organizirao tu prestižnu regatu. Adris grupa bila bi glavni sponzor i vlasnik broda te bi u posadu, po pravilima klase, morala dati jednog od svojih visoko pozicioniranih djelatnika. Ostali bi, vjeruje Hanžeković, bili aktivni hrvatski jedriličari, uz nekoliko iskusnih imena.
– Sigurno ne bismo neozbiljno ušli u nešto tako zahtjevno. Jasno je da se treba ozbiljno pripremati, a uz naše mlade snage vjerujem da bi posadu mogli činiti Tomislav Bašić i Darko Hajdinjak koji su godinama u takvim klasama, te Ivan Kljaković-Gašpić koji se upravo priključio posadi jedrilice “Esimit Europa”. Njih trojica trebali bi biti jezgra naše momčadi – kazao je Hanžeković.
Bašić upozorava na oprez
Tomislava Bašića, koji je uz Darka Hajdinjaka već dvije godine dio ruske posade jedrilice “Nika”, pitali smo što misli o potencijalnom transferu na brod s hrvatskom zastavom.
– Uobičajena je stvar prelazak jedriličara iz jedne ekipe u drugu, isto kao i u svakom drugom sportu. Zasad imam planove samo s “Nikom”, a pošto hrvatski brod nije realiziran, zaista ne mogu reći bih li ili ne bih prešao na njega. Dok nema konkretne vijesti, ostat ću suzdržan – kaže jedan od najiskusnijih hrvatskih jedriličara te izbornik reprezentacija.
Upozorava na zahtjevnost klase te kako će onima kojima bi to bilo prvo takvo iskustvo trebati vremena da pohvataju konce. Iako je, primjerice, njegova “Nika” puna profesionalaca, ove sezone bila je deveta u ukupnom poretku 15 jedrilica koliko ih je sudjelovalo u natjecanju.
– Znam samo da tu ideju treba jako dobro razraditi i da projektu treba profesionalno pristupiti. Potrebno je puno više od tih pet-šest tjedana godišnje da se dobro napravi posao, rekao bih čak i dvjesto dana. Naravno da je moguće sve to realizirati, ali uz veliki trud – smatra Bašić.
Sigurno je samo da raspored od pet regata, koliko ih bude na turneji RC44, ne bi kolidirao sa svjetskim i europskim prvenstvima te pripremama za natjecanja. Tko god bio na jedrilici, bilo bi sjajno da je uopće bude. Da napokon imamo za koga navijati u Rovinju...
MAX! I Hrvatska će dobiti svoj morski bolid
Dvije godine Rovinj je bio domaćin regate RC44, a hrvatski jedriličari mogli su samo maštati da će dobiti jedrilicu s hrvatskom zastavom. Sada se ta ideja zakotrljala, no zahtijeva puno posla prije nego što se na jedru vine naša zastava.
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.