Strmom uskom planinarskom stazom u uvali Blaca jurimo na biciklu. Svaki zavoj prava je borba, izmjenjuju se skokovi, nagla kočenja... strah se miješa sa snažnom adrenalinskom injekcijom. U jednom trenutku nailazim na visoku kamenu stepenicu, izbjegavam veliki usjek, dižem glavu sretan što nismo pao, a onda nova prepreka. Jurim prema srušenom stablu, koje je ravno u visini glave..., piše novi broj tjednika MAX.
– Samo da ne pogodim glavom, samo da prođem - razmišljam nabrzinu uvukavši glavu “među ramena”. Trenutak, dva tišine i prolazim neokrznut ispod debla. Izbjegao sam ga u posljednji tren, sačuvao živu glavu i otkotrljao se do prekrasne plaže...
Dio je to doživljaja sa Adria Bike MTB kampa na kojem smo sudjelovali prošlog vikenda na otoku Braču. U sklopu kampa koji je bio namijenjen rekreativcima i profesionalcima imali smo priliku teškim makadamskim putevima prepunim tvrdog bračkog kamena kroz polja, maslinike, vinograde i uza samu obalu isprobati najnovije modele brdskih (MTB) Giant bicikala modelske godine 2014.
Izabrati 26”, 27,5” ili 29”
Vozili smo bicikle u vrijednosti od 4.000 do 27.000 kuna, i pokušali doći do odgovora što je bolje: hard-tail (MTB samo sa prednjom suspenzijom) ili full suspension (MTB sa prednjim i stražnjim amortizerom). Na to pravog odgovora i dalje nema. Dok je hard-tail lakši i jeftiniji te bolji u klasičnoj cross country vožnji i na usponima, “fully” briljira u spustu, gdje Giant Trance i Anthem upijaju neravnine kao da se vozite u fotelji. Isprobali smo i trenutačno najveću novost u biciklizmu, MTB sa 27,5” kotačima, dakle točno između klasičnih 26-colnih MTB bicikala i prije nekoliko godina velike novosti, popularnih 29-tki, brdskih bicikala s kotačima od 29 inča.
– Isprobao sam odličan Giant 29” MTB, ali nisam posve zadovoljan. Brži je po ravnom i na usponu, lakše prelazi preko većih neravnina, ali kada dođem do tehnički zahtjevnijih dionica bolji su mi manji kotači s kojima sam precizniji – kaže je Zoran Pohrebny, bivši MTB reprezentativac.
Popularne 29-tke imaju prednost jer imaju veći trag kotača pa su stabilniji, ali su namijenjeni za osobe više od 1,85 m. Proizvođači su upravo zbog toga ponudili brdske bicikle veličine 27,5”, koji nude prednosti 29” bicikala, a pogodni su i za niže bicikliste.
– Giant više neće ni proizvoditi dosad klasične MTB bicikle sa 26-colnim kotačima – potvrdio nam je zastupnik Gianta za Hrvatsku Ivan Stipić.
Na prvi pogled 27,5” bicikli se uopće ne razlikuju od 26-ica, ali u vožnji se ipak osjete veći kotači. Lakše je pedalirati što smo osjetili pri usponu na Vidovu goru (780 m), najvišu planinu na Hrvatskim otocima, dok razliku u preciznosti nismo toliko osjetili.
Cikloturizam na otocima
Kada imate toliki izbor testnih bicikala, javlja se problem. Primjerice, i najjeftiniji 27,5” Giant Talon za 4000 kuna je sasvim pristojan hardtail bicikl, ali kad na njega sjednete nakon 10.000 kuna skupljeg modela, teško se priviknuti. Za skromniji budžet i to je dobra kupovina, ali na težim stazama s takvim biciklom je opasno voziti. Srećom, na najtežem spustu vozili smo novi 27,5” full suspension Giant Trance vrijedan 12.000 kuna, koji nas je izvrsno služio. Bez problema smo pedalirali turu od 42 km sa visinskom razlikom od 1300 metara. MTB biciklizam nije jeftin sport, pa su često pravim zaljubljenicima bicikli vrijedniji od automobila.
Dakako, nisu sve vožnje u kampu bile opasne. Organizator uvijek nudi lakšu turističku ili naprednu rutu. Kamp je organizirala ekipa iz Adria bikea, koji jedini rade biciklističke turističke ture na Visu, Braču i Hvaru.
– Stranci su oduševljeni Hrvatskom i kažu da nismo svjesni kakvu prirodu imamo – kaže Hrvoje Šepić iz Adria bikea.
Brdski biciklizam jedan je od najbrže rastućih hobija u zapadnoj Europi i Americi. U Hrvatskoj je tek u začetku, a koliko tu još ima prostora pokazuju podaci da je 6% ukupnog ljetnog turizma u Austriji cikloturizam. A samo 7% hrvatskog turizma je nautički turizam.
>> Robert Kišerlovski napreduje, sada je 16. u poretku