Amazon je 28. srpnja objavio da u prodaju pušta dosad najjeftiniju inačicu svog elektroničkog čitača Kindlea, uređaj koji se s mrežom povezuje samo putem WiFi-ja. A stoji samo 139 dolara.
Tko ima dobru kućnu bežičnu mrežu, a druga je obično u tvrtki, s time može živjeti gotov bez ikakvih teškoća! Za WiFi Kindle rezervna varijanta su i sve više kafića, poput Starbucksa, koji nude besplatno bežično povezivaje na internet u ambijentu poticajnom za čitanje. Uopće ne treba sumnjati da će rušenjem cijene Kindle biti hit i nastaviti pobjedonosni pohod među konkurencijom koja je također prinuđena da ruši cijene.
Amazon je, čini se, dobro odigrao poslovni manevar. Veliki Kindle ne može se cijenom nositi s najjeftinijim iPadom, ali ni to nije problem jer može biti jeftiniji. Otkako iPad ima i Amazonov čitač zapravo je dobrodošao još jedan segment potencijalnih kupaca. To se potvrdilo ljetos kad je Amazon prvi put prodao više elektroničkih nego tiskanih knjiga.
Konkurent Barnes & Noble sa svojim čitačem Nook je možda u najvećim teškoćama. Očigledno je i da svojemu čitači moraju sniziti cijenu da bi bolje prodavali svoje knjige. Sony će po obrascu kućne politike za druge uređaje cijeni svojega čitača držati malo višom od konkurencije.
Tržište se napokon razbistrilo: e-čitači drže segment od 100 do 250 dolara, netbook računala od 250 do 500, a pločasta računala nove generacije mogu računati na raspon do 500 do 800 dolara, s ponekim izuzetkom s razlikom ne većom od sto dolatra među najskupljima i najjeftinijima. Sve skuplje od toga već su punokrvna prijenosna računala.
I prvi kindle je mogao imati takvu cijenu. Jasno je da Amazon nije isao s tom cijenom jer su odjednom shvatili da ce vise zaraditi prodajom e-knjiga ako prodaju vise kindle uredjaja. Prava istina lezi u cinjenici da ako bi zadrzali cijenu koju su imali za prvi kindle, ne bi napravili bogznakakvu prodaju jer za nesto vise se dobije iPad i mnogi bi kupci samo tako preskocili kindle.