Google je pokušao i odustao od toga da ima najpopularniju svjetsku društvenu mrežu. Četiri godine dali su vremena mreži Google+ da osvoji korisnike i ugrozi Facebook. Nisu uspjeli. Probali su na sve načine, koristeći se svim svojim uslugama i proizvodima, ipak Google+ nije se ‘uhvatio’, bar ne onako kako su zamišljali i željeli, dapače mnoge su iziritirali i naljutili. Naime, Google+ nije bilo samo dobrovoljno online društvo, već je profil na toj mreži bio ultimativan za neke proizvode.
Ono što je najviše ljutilo korisnike, priznali su u Googleu, jest i da komentiranje na glazbenom servisu YouTubeu bude s Google+ profilom. Upravo YouTube prvi više neće trebati Google+ profil za korištenje. Googleovac Bradley Horowitz sve je priznao na blogu tvrtke i najavio temeljite popravke.
“Kada smo pokrenuli Google+, cilj nam je bio pomoći korisnicima da istražuju, dijele i povezuju se diljem Googlea i njegovih usluga. Dio toga učinili smo ispravno, no neki izbori bili su krivi. Stoga smo morali ponovno promisliti i donijeti neke odluke. Tako ćemo u sljedećih nekoliko mjeseci napraviti važne preinake.”
Tako glasi poruka Bradleya Horowitza, potpredsjednika u Googleu zaduženog za stream, dijeljenje i fotografije.
“Kažu nam da korištenje Googleovih proizvoda s jednim računom pojednostavljuje život. No drugi misle da nema smisla da Google+ profil bude jedini identitet korisnika pri korištenju baš svih Googleovih proizvoda”, priznao je Ben Horowitz.
Tako će sljedećih mjeseci Googleov račun, odnosno popularna e-mail adresa @gmail.com, biti dovoljan za dijeljenje sadržaja, komunikaciju s kontaktima i kreiranje YouTube računa. No istovremeno će YouTube biti prvi Googleov proizvod koji će doživjeti promjenu. Google+ profil neće biti preduvjet za komentiranje i dijeljenje sadržaja.
Promjene će se događati postupno, ništa neće biti ukinuto preko noći, no bit će na zadovoljstvo onih koji jesu na Google+ mreži, ali i onih koji to nisu, uvjeren je Horowitz.
Kritičari Googlea nakon ove objave i odustajanja od nasilnog spajanja korisnika na Google+ društvenu mrežu nabrajaju promašaje koje tvrtka do sada imala, poput Wavea ili Google Glass naočala. No Google je zapravo tehnološka kompanija koja neprestano inovira upravo tako – sistemom promašaja i pogotka. Jedni su od rijetkih koji si mogu dopustiti osmisliti najluđe projekte i doista ih realizirati i time ostvarivati napredak.
Istina, Google+ nije bio toliko inovativan koliko prihodovno usmjeren i monopolistički nastrojen projekt.
No, kada smo već kod Googlea, ovaj tjedan potpisali su prvi ugovor za projekt Google Loon, i to sa Šri Lankom. Googleovi baloni koji omogućavaju internetsku povezanost komercijalno će zaživjeti. Nedostupna mjesta koja nemaju internet i teško ga je omogućiti kabelima dobit će internet iz zraka u Šri Lanki.
Inače, dosad je Google Loon testiran u Argentini, Brazilu, Čileu, Novom Zelandu i Meksiku. Googleu je cilj internetom pokriti dvije trećine svjetskog stanovništva, naravno uz pomoć lokalnih telekomunikacijskih operatora.
>> Googleov samovozeći auto prvi put u nesreći s (lakšim) ozljedama
Google+ je užasan, jednostavno društvena mreža koja je bila višak pošto ljudima uz Facebook ne treba još jedna ista stvar koja već postoji, ali na drugačiji način. Ali odlika Google-a je da prizna grešku i krene dalje, a iz svega izađe dalje jači. Svaka im čast na tome!