Jesu li presudili kristalni glas, originalan stil koji argumentirano brani, emotivnost i bol zbog gubitka partnera kojem je posvetila pobjedu... svejedno jer je Nina Kraljić osvojila većinu hrvatskih gledatelja i postala Najljepši glas Hrvatske. Kumovala je pobjedi i izvrsnost Jacquesa Houdeka koji ju je izborom pjesama, koje odgovaraju njezinu senzibilitetu, odlično vodio kroz show, a potom prihvativši savjet svojih obožavatelja s Facebooka da Nina u finalu pjeva narodnu pjesmu "Zajdi, zajdi...", zakucao pobjedu.
Pamti se Tošina izvedba
Za one koji to možda ne znaju, riječ je o tužnoj pjesmi o prolaznosti mladosti Aleksandra Sarievskog, kantautora koji je u svojoj plodnoj karijeri (umro je 2002. godine) snimio oko 400 pjesama. Ta pjesma skladana prije gotovo šezdeset godina ušla je u makedonski folklor, a njezinoj melankoliji nisu odoljeli brojni poznati izvođači. "Zajdi, zajdi..." pjevali su prije Nine Esma Redžepova, Hanka Paldum, Haris Džinović, Karolina Gočeva, Amira Medunjanin... a najpoznatija izvedba je ona Toše Proeskog iz 2000. godine. Poslije Tošine smrti 2007. ona se povezuje s tragičnom sudbinom i prazninom koju je ostavio njegov odlazak.
Inspiraciju za nju Sarievski je dobio proučavajući makedonske narodne pjesme, ali i bugarski i srpski folklor. O njoj je za života govorio: "Pjesma je nastala prema narodnoj "Černej goro, černej sestro". Slušajući je i pjevajući je, poželio sam napraviti nešto slično po sadržaju, s drugačijom melodijom. Ubrzo je postala popularna svuda gdje sam je pjevao. Prihvatili su je redom svi koji se bave narodnom glazbom, ali prije svega znači mi to što ju je prihvatio narod."
Osim dobrih stvari, veže se za nju i jedna, slobodno možemo reći, svjetska kontroverza. Naime, 2007. makedonski mediji optužili su američkog skladatelja filmske glazbe Tylera Batesa da je kod udarne teme "Message For The Queen" u soundtracku hollywoodskog spektakla "300" plagirao Sarievskog i njegovu "Zajdi, zajdi..." Obrana američkog skladatelja svodila se na to da nije riječ konkretno o toj pjesmi, već da je inspiraciju našao u bugarskom folkloru.
Vokalna usklađenost
Je li je "posudio" ili ne, pjesma je hit, legla je Nini i osvojila naše gledatelje, a o Nininoj izvedbi maestro Zdravko Šljivac kaže:
– To je jedna od najpriznatijih makedonskih pjesama, koja sporim tempom odražava jug te zemlje. Njezin izbor za finale showa bio je riskantan, ali isto tako i apsolutno izvedbeno iznenađenje. Ona odgovara Nininu vokalu, drugačija je i time je napravila najbolje za sebe. Vidi se da je naslušana, tu je pjesmu jednostavno upila u sebe.
Čuo je, kaže, mnoge izvedbe "Zajdi, zajdi..." drugih izvođača, ali, ističe, bilo bi nepravedno suditi čija je najbolja bez ponovnog preslušavanja svake od njih. Kada je riječ o Nininoj budućoj karijeri, kao stručnjak kaže:
– Nina je ponešto drugačija i u komercijalnom smislu vidim je kao nastavak onoga što Amira Medunvjanin radi sa sevdahom. Štoviše, ako ostane stilski svoja, bude li slijedila sebe i pametno gradila karijeru, dosezi joj mogu biti i impresivniji i veći. Za svakoga tko ima viziju na tržištu ima i publike koja će ga u tome podržati.
>>Nina Kraljić: Bojala sam se da u Hrvatskoj nema mjesta za mene
>>'Negativne kritike ojačale su me da budem još ustrajnija'
Na ovom smrdljivom kičerajskom i glazbeno neozbiljnom tržištu teško da će uspjeti, ali vanka ima šanse.