Borba za gledanost emisija nacionalnih TV kuća osobito je oštra kad je riječ o informativnom programu, a posebno kad je posrijedi središnji informativni format – TV dnevniku.
Dnevniku HTV-a gledanost je počela padati 2007. godine, a na vrh piramide gledanosti popeli su se Dnevnik Nove TV s prosječnom gledanosti od 15,93 posto te RTL Danas sa 11,5 posto. Tradicionalni Dnevnik HTV-a tek je treći sa 10 posto.
Novi Dnevnik
Tome je HTV odlučio stati nakraj projektom novog Dnevnika – za početak novim terminom u 19 sati, trajanjem od sat vremena i uvođenjem voditeljsko-uredničkih parova, što mu je dalo dinamiku. Iako je, sudeći prema televizijskoj praksi, potreban šest puta dulji period za dizanje gledanosti od onoga u kojem je gledanost padala, svojim prvim Dnevnikom u novom ruhu HTV je napravio priličan skok.
Naime, samo jednim emitiranjem osvojio je gledanost od 13,2 posto, što znači da ga je gledalo 540.000 ljudi. Od njega je i dalje bolji Dnevnik Nove TV sa standardnom gledanošću od 15 posto ili 612.000 gledatelja, dok je RTL, nakon godina prednosti nad HTV-om, pao na treće mjesto jer je RTL Danas osvojio 8,8 posto.
Novom Dnevniku HTV-a može se zamjeriti premali broj dnevnih vijesti, predugački prilozi te to što je magazinski pristup preuzeo govor Dnevnika i zasjenio pravu vijest i informativni servis.
Ipak, HTV je makeoverom uspio nakon godina na začelju gledanosti samo jednom emisijom ući među top deset najgledanijih sadržaja dana (ponedjeljak, 2. ožujka, op. a.). Znakovito je što je prošlog ponedjeljka Dnevnik u starom formatu privukao 10,4 posto gledatelja, dok je Novu tada gledalo 17,9 posto, a RTL također 10,4 posto gledatelja. Ovaj je ponedjeljak – jasno je prema tim podacima – za HTV-ovce bio pun pogodak, a slaže se s time i legendarni televizijski urednik i voditelj Miroslav Lilić.
Još je posla pred njima
– Ako je razlika između Dnevnika Nove TV i HTV-a samo dva posto, to je uspjeh. Vidi se da je u novi Dnevnik unesen velik trud i rad te je svijetla budućnost pred ekipom ako doradi sve slabe strane – kazao je Lilić te kao najveće probleme naveo to što Dnevnik nije imao dnevnih vijesti, što su prilozi bili predugački i što dinamika nije postignuta blokovima kraćih pa duljih vijesti.
– Ono što bih ja napravio, da se osiguram i zadržim gledatelje, jest da bih u trenutku kad počne Dnevnik Nove TV ili nešto prije, u 19.12 sati, raspalio najjače vijesti i dao ih najviše – kaže Lilić, koji je pogledao i prvu epizodu serije Crno-bijeli svijet, koja se s gledanošću od 16 posto probila na visoko drugo mjesto. Ispred nje je dramska serija s elementima humora Kud puklo da puklo, koja se prikazuje na Novoj.
Među top 10 najgledanijih sadržaja u ponedjeljak ušao je i uskrsnuli Dnevnik 3 s gledanošću od 5,3 posto. Na Prisavlju se rezultatima ipak nisu htjeli hvaliti, vjerojatno svjesni da je pred njima još mnogo posla.
>>Miroslav Lilić: Jesu li izbori već završili? Kakvo je to pitanje 'imate li svoje ministre'
>>Gledanost od A do Ž: Što je AMR, a što SHARE, tko ih mjeri i što volimo?
>>Novi Dnevnik HTV-a: Pokusni kunić koji eksperiment može, ali i ne mora preživjeti
A koja je agencija radila anketu??? ona Josipoviceva???