Potrošnja za Uskrs raste

Uskrs u potrošačkoj utrci s Božićem

'25.04.2011., Zagreb -  Ilustracija, uskrsni dorucak. Uz pisanice, obavezan sastojak uskrsnog dorucka su i kuhana sunka, mladi luk i rotkvice. Sunka pecena u kruhu. Photo: Davor Puklavec/PIXSELL'
26.02.2016.
u 22:49

Uskrs je sve važniji za maloprodaju

Poklanja se i za Božić i za Uskrs. No za trgovce je Božić još uvijek važniji. Uskrs “vodi” jedino kad je u pitanju prodaja čokolade.

„U međuvremenu se djeci i za Uskrs poklanjaju veći pokloni“, javlja novinska agencija Njemačke protestantske crkve epd. Javni servis SWR zaključuje: „Uskrs se sve više pretvara u praznik potrošnje.“ Stefanu Hertelu su poznati ovakvi medijski napisi. No s njima se ne slaže baš u potpunosti. „Uskrs nije ni približno toliko važan za maloprodaju kao Božić“, kaže glasnogovornik Njemačke udruge trgovaca u maloprodaji. O tomu, kako nadalje kaže Hertl, jasno govore i statistike. U studenom i prosincu trgovci obrnu prosječno 14 posto više nego tijekom ostalih mjeseca u godini.

Proljetni šoping

Tijekom uskrsnih praznika naprotiv nije zamjetan neki porast potrošnje kod građana. No u statistici leži jedan problem. U predbožićno vrijeme udruge trgovaca provode i financiraju mnoga ispitivanja koja pomažu u tomu da se jasno odvoji potrošnja vezana direktno uz praznik Božića. Takva ispitivanja se uoči Uskrsa ne provode pa se ne može jasno zaključiti koliko je kupljenog zapravo direktno povezano s Uskrsom, a koliko s dolaskom toplijeg vremena.

„Mnogi u ovom razdoblju kupuju igračke i sportske artikle koji su namijenjeni za upotrebu izvan kuće. Također se pojačano troši na biljke i vrtnu opremu“, kaže Stefan Hertel. No teško je odrediti što su od toga uskrsni pokloni. Jedini segment u kojem je moguće potrošnju povezati s Uskrsom je prodaja igračaka. „Nakon Božića i rođendana, Uskrs je najvažniji datum u godini za jedno dijete kad je kupovina igračaka u pitanju“, kaže Willy Fischel iz Savezne udruge prodavača igračaka.

Slatka utrka

I još jedna branša osjeti dolazak Uskrsa. Proizvođači slatkiša Uskrs u međuvremenu drže važnijim od Božića. Ove godine se očekuje prodaja 213 milijuna uskrsnih zečeva od čokolade što je 3,4 posto više nego prošle godine.

Za usporedbu: čokoladnih Svetih Nikola i Djeda Mrazova se proda “tek” oko 196 milijuna. Njemački čokoladni zečevi su u međuvremenu izvozni hit. 40 posto zečeva odlazi u inozemstvo, prije svega u SAD, istočnu Europu i Australiju. “Zec od mliječne čokolade je najpopularniji ali u međuvremenu se dobro prodaju i čokoladna janjad i pilići”, poručuju iz Njemačke udruge proizvođača slatkiša.

>> Za blagdane ćemo pojesti 3000 tona šunki

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije