Hrvatski proizvođači lani su kroz Sparovu prodajnu mrežu u Italiji, Austriji, Sloveniji i Mađarskoj "izvezli" vlastitih proizvoda za čak 38,6 milijuna eura ili 36% više nego godinu ranije. Ukupni ostvareni promet hrvatskih proizvođača kroz Spar maloprodajnu mrežu izvan Hrvatske iznosio je tako više od 143 milijuna eura, pohvalili su se iz Spara Hrvatska.
Najveći porast izvoza u 2022. zabilježen je u Austriji gdje je najviše rasla prodaja poznatih hrvatskih proizvoda poput Podravkine Linolade i Vegete te Atlanticove Cedevite. Značajan rast na austrijskom tržištu bilježe također Graševina Kutjevo i Badel Pelinkovac. Na slovenskom tržištu najveći rast ostvario je brend Violeta koji za Spar proizvodi vlastitu marku vlažnih maramica. No podaci pokazuju da Slovenci vole i tradicionalne slavonske proizvode robne marke Dobro koje plasira Žito, dok su Talijani i dalje vjerni hrvatskom bakalaru i Zigante tartufima.
- Drago nam je da osim velikih domaćih proizvođača poput Podravke i Atlantica značajan rast putem Spar prodajne mreže ostvaruje sve više srednjih te čak i malih tvrtki - rekao je Helmut Fenzl, predsjednik uprave Spara Hrvatska. Među manjim proizvođačima ističu se Gatarić grupa, lider u proizvodnji i distribuciji uredskog i školskog materijala i opreme, balzam za usne Vimi i New Bakery, te najveća europska tvornica baklava iz Donjeg Stupnika.
>> VIDEO Udarac za novčanik: Stiže čak dvostruko skuplja cijena participacije za jednu skupinu građana
Nećete mi vjerovati da je u Austriji Žuja hit! Prodaje je Lidl, nema je stalno u sortimanu već je redovno na ponudi, tako svaka dva mjeseca. Prodaje se u limenkama po 0,5 l i cijenom od 0,79€ je jeftinija nego u Zagrebu...