Struka presudila

Autobusi i kamioni više nikada neće preko Starog mosta

'13.10.2010., Sisak - Od 20.listopada Stari most biti ce zatvoren za promet autobusima. Photo:NIkola Cutuk/PIXSELL'
'Nikola Cutuk/PIXSELL'
14.10.2010.
u 07:25

Ukida se stajalište "kod sata", jer javni prijevoz više neće prolaziti Rimskom ulicom. Alternativa je kod Gimnazije

Preko Starog mosta u Sisku od 20. listopada više neće prelaziti autobusi, kamioni i ostala vozila teža od dvije tone. Zabrana ne uključuje pješake, bicikliste i motocikliste, a za sada, ni automobile. Nosiva konstrukcija mosta preko Kupe u lošem je stanju, stoga počinje hitna sanacija.

Nakon provedene stručne studije, koja svjedoči o velikim oštećenjima i deformacijama, gradonačelnik Dinko Pintarić donio je takvu odluku. Građani je s oduševljenjem podupiru, jer je čekaju desetljećima. Negodovanja nema čak ni tamo gdje bi ih moglo biti, među korisnicima javnog prijevoza. Naime, on se prestaje odvijati Rimskom ulicom, pa se ukida stajalište na Trgu bana Jelačića. Umjesto te lokacije, putnici će moći i dalje koristiti stajališta kod Gimnazije, u Starčevićevoj te Strossmayerovoj ulici. Autobusi će voziti Novim mostom, s autobusnog kolodvora ili stajališta u Frankopanskoj.

– I treba zatvoriti most za sve osim pješaka, biciklista i osobnih automobila – kaže umirovljenik Ivan Babić, koji inače "kod sata" čeka autobus za Caprag. Njegova supruga Vera dodaje da nije bitno na kojoj će stanici čekati, jer su ionako sve u strogom centru. Zaštitu vrijednog spomenika kulture i najljepšeg simbola Siska pozdravlja i Anđa Valenta.

– Ovakva će odluka spasiti most, a na nama je da se prilagodimo ovoj, za nas novoj, informaciji – kazala je umirovljena Siščanka.

Uz mjeru ograničavanja prometa, početni popravci usporit će daljnje propadanje, sve do izrade projektne dokumentacije za konačnu sanaciju i rekonstrukciju Staroga mosta. I stručnjaci s Građevinskog fakulteta jučer su ga obišli i pobliže se upoznali s oštećenjima, koja će sustavno pratiti, a među njima i dipl. ing. Mario Krvavica, zaslužan za elaborat sadašnjeg stanja mosta, a na temelju kojeg je odluka i donesena.

– Dosadašnja opterećenja puno su veća nego prije i most ih više ne može podnijeti. Došlo je do velikih oštećenja, kao i pukotina iznad središnjih riječnih stupova. Zaustavit ćemo daljnja oštećenja, pri čemu osobna vozila predstavljaju manje opterećenje. Bilo bi lijepo kad bi Stari most bio samo pješački, što prije svega ovisi o rasterećenju prometa putem trećeg mosta – kazao je Krvavica. Gradonačelnik Dinko Pintarć rekao je kako je čvrst cilj da se most pretvori u pješačku zonu i kako ostaju kod odluke o gradnji novog mosta, što ostaje zadaća na državnoj razini.

Kao hitne mjere sanacije stručnjaci su odredili popravak poklopaca i ležišta revizornih okana, brtvljenje fuga na kolniku i ostale radove koji će usporiti daljnje propadanje, barem do kompletne rekonstrukcije i zatvaranja mosta za sva vozila. Naime, nepažljivi vozači već su nekoliko puta uništili dijelove Staroga mosta. Gradonačelnik ga je već bio zatvorio za promet, ali je pod pritiskom pojedinih interesnih skupina odustao od te odluke, zbog čega sada, kako kaže, žali. Posljedice popuštanja danas su došle na naplatu 74 godina staroj ciglenoj ljepotici.

Ključne riječi

Komentara 1

Avatar mliniški
mliniški
14:22 18.10.2010.

OPravdana odluka o ogranićenju prometa starim mostom.No kakova je to HITNA odluka kad stupa na snagu tek 20.10.2010. godine, pa do tada se most može urušiti. U ovom slučaju odluka je trebala stupiti na snagu ODMAH - SAD.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije