Automobilska industrija jedna je od najjačih u Njemačkoj i predstavlja jedan od najvećih stupova gospodarstva. Međutim, automobili proizvedeni u Njemačkoj dobivaju sve veću konkurenciju koju im predstavljaju oni proizvedeni u Kini. Renomirani proizvođači BMW i Mercedes imaju značajan porast proizvodnje, dobit je izdašna, najavljuju se novi modeli, a više se ne spominju problemi s nabavom čipova.
Nekoliko dana prije otvaranja minhenskog sajma automobila i prometa IAA Mobility koji će se održati 5. rujna u Münchenu, ipak dolazi do problema. Naime, sve se više zaoštravaju odnosi između proizvođača i dobavljača, jer dok prvi odlično zarađuju, drugi, osobito srednje velike tvrtke, često jedva drže nos iznad površine držeći se sve skupljih kreditnih linija. Također, njemačke tvornice vode bitku na kineskom tržištu koje se sve više okreće električnim automobilima. Volkswagen, koji je desetljećima dominirao u Kini, nedavno tamo izgubio vodeću poziciju zbog loše prodaje e-automobila, piše Fenix Magazin.
"Njemački proizvođači automobila to neće moći učiniti sami i nemaju izbora nego formirati partnerstva i nadoknaditi nedostatak kompetencije te brzo poduzeti potrebne korake”, kaže Kupferschmidt za dpa. Nadodao je da im nije najbolja opcija ne biti na tržištu u fazi rasta s dobrim proizvodima.
Volkswagen je upravo napravio jedan takav korak i razvija zajedničke modele temeljene na kineskoj tehnologiji s kineskim proizvođačem e-automobila XPeng. Audi, dio grupe, također posrće u Kini i traži dublje veze s lokalnim partnerima. Mercedes je krajem prošle godine morao znatno pojeftiniti premium modele iz električnog segmenta, iako je prodaja u gornjem segmentu bolja nego u masovnom. Tako ni luksuzne njemačke marke više nisu nedodirljive u Kini. Problemi nisu ograničeni samo na kinesko tržište. Naime, Kinezi sve više pritišću Europu, a to će se lako primijetiti na IAA, u središtu njemačkih proizvođača.
VEZANI ČLANCI:
Ovogodišnji sajam bit će “IAA kineskih proizvođača” i “prekretnica za kineski interes za europsko tržište električnih automobila”, rekao je Ferdinand Dudenhöffer iz Centra za istraživanje tržišta automobila. Zbog toga smatra da će AA pokrenuti borbu kineskih kompanija za dio europskog kolača. Najveći kineski proizvođač BYD ove će godine na globalnoj razini prodati oko 2,5 milijuna vozila.
Perspektive njemačke autoindustrije ostale su po strani zbog stanja na domaćem i europskom tržištu, ne samo zbog stalne inflacije i skupljih kredita. Zbog gašenja pandemije porastao je i broj narudžbi, ali to nije slučaj u elektro segmentu. Primjerice, VW je iz tog razloga smanjio proizvodnju u tvornici u Emdenu.
VIDEO: Novi opasni bezobrazluk vozača u Zagrebu: "Za ovo se oduzima vozačka"
Mozes mislit, preskupi elek. tosteri na kotacima, sa bijednim dometoma, ugrozavaju benzince i dizele?! Aha, ma da, sigurno.