Iako je podržala izmjene Pomorskog zakonika, saborska oporba upozorila je kako se za obnovu flote domaćih brodara mora iskoristiti prijelazna razdoblja nakon kojih će se u Hrvatskoj omogućiti kabotaža i brodarima iz drugih članica EU. Ana Lovrin je u ime HDZ-a zatražila da se zadrži dosadašnje zakonsko rješenje po kojem ministar, uz prethodno mišljenje HGK, stranim brodarima može dozvoliti kabotažu, jer misli da nije dobro da on sam donosi takve odluke.
- Ministar može i brodarima iz trećih zemalja omogućiti prometovanje između domaćih luka, bez ikakvih kriterija, bez potrebe opravdanja takve odluke gospodarskim interesom, bez konzultacija s Ministarstvom gospodarstva i Hrvatskom gospodarskom komorom – misli Lovrin koja kao prijetnju domaćim brodarima vidi u "mnogim turskim cruiserima koji stand by čekaju samo da dođu na novo tržište i da ponude svoje usluge po nižim cijenama". Prijedloga za vladajuće imao je i njezin stranački kolega Branko Bačić koji smatra da bi se uvjeti pod kojima strani brodari mogu uplovljavati u hrvatske luke bez peljara trebali propisati posebnim pravilnikom.
- Do sada su to mogli raditi samo brodovi pod hrvatskom zastavom, a sada bi strani kapetani, nenavikli na uplovljavanje u hrvatske luke, mogli prouzročiti teške nesreće – brine se Bačić. I HNS-ov Petar Baranović zatražio je od ministra Siniše Hajdaša Dončića da, kako bi se zaštitio interes hrvatskih brodara, razmotri ideju o ograničavanju ulaska velikih brodova u hrvatske vode, jer "sve je prolazno, a interes je vječan.
Mladen Novak iz Hrvatskih laburista želi da se uvjeti i cijene pregleda brodova izjednače s onima u Sloveniji i Italiji, ali i ublažavanje uvjeta pod kojima pomorci podliježu porezu na dohodak.
- U 183 dana u međunarodnoj plovidbi koje pomorci moraju skupiti ako žele da ih se oslobodi poreza, treba uračunavati i dane bolovanja te obvezne edukacije. Pomorci na obveznu edukaciju često idu u Sloveniju i Crnu Goru, samo kako bi skupili ta 183 dana, čime Hrvatska ostaje i bez tog novca za školovanje – komentirao je Novak. U sklopu rasprave o izmjenama Zakona o plovidbi i lukama unutarnjih voda oporba je predložila da se više poradi na uređenju riječnih plovnih putova, s obzirom da to uopće nismo koristili iako Hrvatska ima sjajne predispozicije da osnaži taj promet.
Bačić: Strani kapetani mogli bi prouzročiti teške nesreće
U Saboru je u tijeku rasprava o izmjenama Saborskog zakonika, kojeg je podržala oporba
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.