U nešto smo udarili, možda u stablo ili tlo. Otpao je ventil, plin je počeo izlaziti. U košari je postalo vruće, zatim je buknula vatra. Tako je jedan od 32 putnika − 30 turista te pilot i kopilot − kobnog balonskog leta opisao trenutak prije nesreće. Dao je i točno vrijeme 7.53 sati. Sekundu poslije, balon je bio u plamenu u blizini Iga, mjesta pokraj Ljubljane. Četvero ljudi je, prema posljednjim podacima, izgubilo život, neke su pronašli izgorene u košari, a svi su ostali ozlijeđeni − svi imaju opekline, mnogima je slomljena kralježnica − desetero su dugo oživljavali, osmero je u teškom stanju te je i njihova sudbina neizvjesna.
Strani državljani
Među ozlijeđenima su i državljani Italije, Britanije te najviše Slovenije, a bilo je i djece − najmlađi putnik star je 10 godina, najstariji 60. Prema riječima iz slovenskog MUP-a, nema hrvatskih državljana.
Traženje ozlijeđenih bilo je iznimno teško − iz Uprave za spašavanje kažu kako su tijela unesrećenih ležala i na 100 metara jedna od drugih. Pri rekonstrukciji nesreće zasigurno će pomoći svjedočenja očevidaca. Franc Stražišar vozio se biciklom kad je opazio dva balona. Jednog je snažno zanosilo na stranu. Naglo je počeo ponirati, ali se i naglo uzdigao. Zatim se zapalio. Dok se naglo spuštao i dizao, kazao je biciklist, putnici su popadali iz košare.
Isto govori i ozlijeđeni Tomaž Šimnec prilikom izlaska iz ljubljanske bolnice:
− Trebali smo sletjeti. Pilot nam je rekao da čučnemo i čvrsto se primimo za ogradu. Jesmo. A onda se nešto počelo događati. Činilo nam se da prebrzo slijećemo. Onda nas je nešto dignulo. Dio nas je popadao van. Mislim da je bila riječ o naletu vjetra.
Baš su vremenske prilike, vjeruje se, glavni krivac za nesreću. Točnije, krivac je onaj tko je odredio da dva panoramska balona, od kojih je jedan izgorio, smiju uzletjeti oko 5 sati ujutro.
Pretrpane bolnice
Naime, prognoza za Sloveniju najavljivala je dolazak fronte, ali kasnije u danu. No, u slučaju leta i nju treba uzeti za ozbiljno, smatra instruktor leta Darko Kralj. Naglašava kako je let balonom iznimno siguran, no da treba proći obavezne korake. − Nazvati meteorološku postaju, prije svega zbog vjetra, provjeriti globalnu situaciju te poznavati mikroklimu područja − kaže te dodaje: – Kako se fronta i ujutro vidjela na satelitskim i radarskim snimkama, to mi je nevjerojatnije da su se uopće odlučili za let. Velik broj ozlijeđenih nadmašio je kapacitete bolnica, tako da su odvezeni i u Maribor, Novo mesto, Celje, Jesenice... Mjesto nesreće posjetili su ministar obrane Aleš Hojs i ministar unutarnjih poslova Vinko Gorenak.
zao mi je nastradalih ... :( tuzno!