Krčki most

Bez mostarine ARZ ostaje bez 50 milijuna kuna godišnje

Riječki bajkeri sitnišem protiv naplate mostarine na Krčkom mostu
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
1/12
02.07.2019.
u 06:30

Krčki most je pod upravljanjem Autoceste Rijeka - Zagreb (ARZ) koja je proširenje svog koncesijskog područja na taj most, autocestu Rijeka - Rupa i riječku obilaznicu 2007. platila 1,5 milijardi kuna

Motociklisti su protekli vikend plaćanjem mostarine u lipama usporili promet preko Krčkog mosta i time prosvjedovali protiv naplate prelaska preko tog cestovnog objekta. Ukidanje naplate prijelaza preko Krčkog mosta aktualiziralo se nakon što je ukinuta tunelarina kroz tunel Sveti Ilija. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković komentirajući najavu tog prosvjeda kazao je da se o ukidanju mostarine preko Krčkog mosta vode pregovori sa Svjetskom bankom i da se takva odluka ne može donijeti bez međunarodnih kreditora koji su pomogli u financiranju autocesta i u refinanciranju i restrukturiranju.

Krčki most je pak pod upravljanjem Autoceste Rijeka - Zagreb (ARZ) koja je proširenje svog koncesijskog područja na taj most, autocestu Rijeka - Rupa i riječku obilaznicu 2007. platila 1,5 milijardi kuna. Godišnji prihodi od Krčkog mosta iznose oko 50 milijuna kuna, a troškovi održavanja su 20-ak milijuna kuna. Banke su pak ARZ-a u dale kredite osiguravajući se kroz prihode. Usto, svi ti krediti pokriveni su državnim jamstvima.

Stoga ukidanje mostarine odnosno mijenjanje koncesijskog ugovora nije moguće bez pristanka banaka. A to bi onda značilo novo zaduženje po nepovoljnim uvjetima. Godišnji prihodi ARZ-a su oko 650 milijuna kuna, dok trenutačne kreditne obveze te tvrtke iznose oko 800 milijuna eura. Pri tome su stanovnici Krka i drugih otoka koji se na njega oslanjaju, prema Zakonu o otocima, oslobođeni plaćanja mostarine.

Riječki bajkeri sitnišem protiv naplate mostarine na Krčkom mostu
1/12
Ključne riječi

Komentara 23

Avatar Dumen
Dumen
08:25 02.07.2019.

Glasovali ste za kapitalizam sad plaćajte sve

Avatar comandante
comandante
06:44 02.07.2019.

ne ostaju oni bez ničega, taj je most izgradjen sredstvima samodoprinosa u bivšoj državi i odavno je otplaćen, ja bi ostavio neku simboličnu cifru od cca 5 kn za održavanje i to je to a ne da ove lopine zaradjuju i kradu na nečem sa čime nemaju nikakve veze. Jedino što je napravljeno od 90-ih je promjena imena. Čekam da i tunelu Učka promjene ime.... možda u tunel provizije Šarinića i kradeze žgadije. Da su normalni ujedinili bi se sa HAC-om ali onda nebi bilo toliko administracije, šefova, direktora, prilika za krasti.... FUJ!!!

PU
puma07
07:59 02.07.2019.

most se ne bi smio naplaćivati samo iz jednog razloga, a to zato jer nema alternativnog pravca. uzrok kolona na krku je naplata mosta. 15 kom po krku do mosta vozi te se 55 minuta. Kad nam slovenci počnu štrajkatiti na granici i stvaraju kolone onda je to međunarodni problem jer nam ugrožava turizam, a mi ga se sami sebi ugrožavamo na naplatnim kućicama gdje se stvaraju kilometarske kolone.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije