Motociklisti su protekli vikend plaćanjem mostarine u lipama usporili promet preko Krčkog mosta i time prosvjedovali protiv naplate prelaska preko tog cestovnog objekta. Ukidanje naplate prijelaza preko Krčkog mosta aktualiziralo se nakon što je ukinuta tunelarina kroz tunel Sveti Ilija. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković komentirajući najavu tog prosvjeda kazao je da se o ukidanju mostarine preko Krčkog mosta vode pregovori sa Svjetskom bankom i da se takva odluka ne može donijeti bez međunarodnih kreditora koji su pomogli u financiranju autocesta i u refinanciranju i restrukturiranju.
Krčki most je pak pod upravljanjem Autoceste Rijeka - Zagreb (ARZ) koja je proširenje svog koncesijskog područja na taj most, autocestu Rijeka - Rupa i riječku obilaznicu 2007. platila 1,5 milijardi kuna. Godišnji prihodi od Krčkog mosta iznose oko 50 milijuna kuna, a troškovi održavanja su 20-ak milijuna kuna. Banke su pak ARZ-a u dale kredite osiguravajući se kroz prihode. Usto, svi ti krediti pokriveni su državnim jamstvima.
Stoga ukidanje mostarine odnosno mijenjanje koncesijskog ugovora nije moguće bez pristanka banaka. A to bi onda značilo novo zaduženje po nepovoljnim uvjetima. Godišnji prihodi ARZ-a su oko 650 milijuna kuna, dok trenutačne kreditne obveze te tvrtke iznose oko 800 milijuna eura. Pri tome su stanovnici Krka i drugih otoka koji se na njega oslanjaju, prema Zakonu o otocima, oslobođeni plaćanja mostarine.
Glasovali ste za kapitalizam sad plaćajte sve