Prihvaća se prijedlog bh. stručne skupine o dimenzijama plovnog puta koji podrazumijeva širinu plovnog puta od 200 metara, te visinu svijetlog otvora mosta od 55 metara - stoji u prvom zaključku dokumenta o Pelješkom mostu kojeg su potpisale stručne skupine Hrvatske i Bosne i Hercegovine 7. prosinca 2006. godine, donosi Večernji.ba.
Iako ovaj dokument nikada nije usvojilo Vijeće ministara i Predsjedništvo BiH, on je jasan pokazatelj kako su vodeći stručnjaci dviju zemalja postigli dogovor po ovome pitanju, kako BiH i nakon izgradnje mosta ima otvoren put prema otvorenom moru, a sve ostalo što se događa na ovu temu je politika. Prije nekoliko dana vodeće bošnjačke stranke i dio sprskih političara krenuo je u rušenje projekta izgradnje Pelješkog mosta. Bez ikakvih argumenata počeli su iznositi teze o rušenju interesa BiH, blokadi bh. ceste prema otvorenom moru i niza drugih tvrdnji koje su daleko od onoga što je rekla struka.
Sadržaj dokumenta
- Stručne skupine su suglasne da hrvatska strana pravovremeno izvještava BiH stranu o namjeri poduzimanja pojedinih radnji u okviru pripreme i izgradnje mosta, uključujući i dostavu relevantnih dijelova projektne dokumentacije - stoji u jednom od zaključaka potpisanog sporazuma. Sada službeno Sarajevo želi spriječiti da gradnja mosta uopće započne. Inače, čak osam članova stručne skupine je potpisalo ovaj dokument. Oni su Kemal Karkin, Zahida Hurtić - Strika, Emir Hasić, Goran Šukalo, Miralem Boban, Stojan Šutalo, Emir Mašnić i Tarik Kupusović. Svi zahtjevi ovih ljudi su prihvaćeni od hrvatske strane. I ne samo da su prihvaćeni, nego su neki od zahtjeva bh. strane i nadmašeni.
Pet prolaza
Bosanskohercegovačka strana je tražila jedan prolaz do otvorenog mora širine 200 metara, a visine 55 metara. Kroz projekt Pelješkog mosta BH je dobila čak pet prolaza. Jedan je širine 200 i visine 55, dva su širine 200 i visine 47 i još dva širine 200 i visine 38 metara. Najveći brod koji je ikada ušao u Jadransko more bio je Maersk Karlskrona. Trebao je pristati u Trst, ali njihova luka je bila premala te je na kraju završio u Rijeci. Njegova maksimalna visina je bila 44 metra, uključujući tisuće kontejnera koji su bili naslagani na ovom plovilu. To znači kako bi Maersk Karlskrona doslovno mogla birati kroz koji prolaz će proći na Pelješkom mostu. Ipak, sve to nije dovoljno pojedincima u Sarajevu da prihvate realnost, nego i dalje pokušavaju zaustaviti cijeli projekt. Inače, izgradnja Pelješkog mosta vrijedna je 420 milijuna eura i ovaj projekt bi bio ekonomski značaj ne samo za Hrvatsku, nego i za Bosnu i Hercegovinu. Možda i najvažnija strana priče s bh. gledišta jest činjenica kako bi izgradnja ovoga mosta u potpunosti riješila pitanje prometnog kaosa u Neumu i otvorila mogućnosti jedinom bh. gradu na moru da razvije još više svoje turističke potencijale. Ipak. sve to je nevažno čelnicima stranaka na čelu sa SDA koji vode kampanju protiv ovoga projekta. Ipak, sve više je onih koji su uvjereni kako sarajevski apeli neće polučiti rezultate.
- Europske institucije ne bi odobrile 375 milijuna eura za ovaj projekt ako nije sve utvrđeno. Stoga, ne treba sumnjati kako će projekt biti dovršen. Samo oni koji ga pokušavaju rušiti trebaju promijeniti način rada i početi razmišljati kako možemo bolje surađivati, a ne izazivati nove probleme - poručili su naši sugovornici.
Prvo im je Dubrovnik dao Neum, pa poslije na početku devedesetih im dali mali i veli škoj, pa ugodili zahtjevima oko mosta. Ma gradi. Nema vise juge da ih svi hrane, pa bi se sad slepali na nas račun., a mi ih spasili nove Srebrenice i pomagali tokom rata.