Nazovi 112

Brza reakcija u slučaju Vrazove pokazala je uigranost sustava

službe
Foto: Kristina Štedul-Fabac/PIXSELL
11.02.2014.
u 12:51

Županijski centar 112 lani je nazvalo 94.258 građana, najviše zbog hitne pomoći, a bilo je i zlonamjernih poziva

Eksplozija plina u stanu u Vrazovoj 42 koja se dogodila krajem lanjskog listopada, pokazal je svu spremnost, ekipiranost i uigranost žurnih službi okupljenih u karlovački Županijski centar 112.

Pohvala službama

Tada je i dogradonačelnik Dubravko Delić, prvi čovjek Kriznog stožera grada, pohvalio sve žurne službe koje su u kratkom vremenu profesionalno odradile svoj posao. Na mjestu događaja u kratkom su roku bili svi, od vatrogasaca, policije, hitne pomoći, Crvenog križa i dali maksimum u spašavanju života i imovine građana.

Naime, danas, na Europski dan 112 i Područni ured za zaštitu i spašavanje Karlovac ‘zbrojio’ je intervencije koje je tijekom prošle godine imao. Građani su ih zvali 94.258 puta, od čega je 311 zlonamjernih poziva.

To su, često djeca, ali i oni kojima pomoć zapravo ne treba. Građani su najviše trebali hitnu medicinsku pomoć, zbog toga je zvalo njih 14.993, policiju je trebalo 6.860 građana, a pomoć vatrogasaca tražilo je 1.488 građana.

Županijski centar 112 ‘traži’ pomoć i kod poplava, olujnog nevremena, kod snježnih nepogoda, pa tako i nedavno kada je ledena kiša lomila stabla, zatvarala prometnice i zbog koje je velik dio županije bio bez električne energije.

– Bilo je tu i složenih događaja, njih 1.216, od čega najviše prirodnih nesreća, 403, zatim prijava kvarova ili radova na kritičnoj infrastrukturi, tu su i onečišćenje okoliša, epidemiološka i sanitarna zbrinjavanja, lociranje pozivatelja, te 16 akcija traganja i spašavanja.

Naime, građani nas zovu u slučajevima onečišćenja, jer smatraju da će se, ukoliko nama jave, nešto poduzeti, jer mi možemo zvati i sve inspekcijske službe i tražiti izlazak na teren - pojasnio je Martin Barić, pročelnik Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Karlovac. Kaže da su građani sada već navikli pozivati 112 u svim neprilikama.

Pozivi stranaca

– Tijekom sezone, obzirom da smo ‘tranzitna’ županija imamo i dosta poziva stranaca, zbog kojih imamo i prevoditeljena raspolaganju 24 sata. Stranci obično zovu zbog problema na cesti, pa ih preusmjeravamo na HAC ili druge službe - pojašnjava Barić.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije