U neprestano promjenjivom krajoliku medija i marketinga, budućnost je prostrana slikovnica koja čeka poteze inovacija i ljudskih strategija. Kao pilot u brand agenciji Kofein, sa svojim kopilotima i uz oduševljenje svakodnevno istražujemo nove struje koje oblikuju budućnost komunikacije brendova.
Promjene u marketinškom okruženju vidimo svaki dan i kako ih primjećujemo, tako ih i istražujemo i prilagođavamo se novim načinima komunikacije. Tehnologija nam je omogućila da konzumiramo različite vrste sadržaja i, što je još važnije, da stvaramo sadržaj na različitim digitalnim platformama.
Budućnost medija i komunikacije?
Tim pitanjem ponovno stavljamo u poziciju tehnologiju ispred čovjeka, a danas više nego ikad trebamo komunikacijske stručnjake, osobito one međugeneracijske. Jasno je da je danas tehnološki razvoj brži nego ikada te da je i korisniji nego bilo što drugo. Ostaje nam samo upitati se ‘ A gdje je nestao čovjek?’.
Ukoliko ste gledali film ‘Hudson’, sjećate se breaking pointa u filmu kad pilot Sully donosi odluku o slijetanju na rijeku Hudson. Naravno, iz tehnološke perspektive imamo najmoderniju tehnologiju u zrakoplovu koja doslovno sama leti, a isto tako i simulacija je pokazala da ta tehnologija čak može prizemljiti, u tom slučaju, avion na aerodrom, ali…
Upravo u tom ‘ali’ se krije život 200-tinjak putnika, koji su zahvaljujući ljudskom faktoru, svijesti ili odluci preživjeli potencijalnu sigurnu smrt. Tih desetak sekundi iskusnog pilota koji je upotrijebio “ono nešto” dovelo je do preživljavanja putnika na tom zrakoplovu.
Ako metaforički danas letimo online, u trenutku kada imamo nebrojeno više medija, u svim oblicima, i kada je komunikacija prodajne poruke nikada lakša i dostupnija, zašto se sve više okrećemo brendu? Jednostavno zato jer stvari nisu onakve kako mi to zamišljamo. Čovjek. Čovjek je, ponovno, to nešto što čini razliku.
Iskrena konekcija branda i čovjeka
Bit će sve više personaliziranijih medija, sve više informacija i ukoliko ona neće biti personalna i iskrena ili nositi odgovarajući benefit za potrošača, postat će poznanik umjesto pravog prijatelja.
Nike, Apple, Starbucks… brandovi koji su se okrenuli čovjeku. Brandovi koji stvaraju okruženje i shvaćaju da interes tržišta koji je u trenutnom obliku danas možda neće postojati sutra, ali ako stvore konekciju s čovjekom, možda će kreirati veliku tehnološko-razvojnu promjenu. Humanizacija brandova je nešto što se provlači kroz storytelling, ali pravo pitanje je događa li se stvarno na tržištu.
U posljednjih petnaestak godina, tehnologija je promijenila ljudsko ponašanje više nego ikad, a u budućnosti će nas promijeniti još i više. Promjena našeg načina konzumiranja sadržaja promijenit će i tradicionalne medije u sve više personaliziranijem smislu, a naš će posao biti pružiti ključne uvide klijentima kako bi razmotrili buduću medijsku potrošnju te također razgovarati o stvarima kao što su komunikacija i podaci u stvarnom vremenu. Tradicionalni mediji će ostati, ali će se morati mijenjati i razvijati u skladu s potrebama tržišta.
Zamislite marketing ne kao prezentaciju, već kao avanturu. Proširena stvarnost (AR) i virtualna stvarnost (VR) nisu više daleki koncepti; to su alati koji preoblikuju brendove priče.
Brojevi imaju svoje mjesto, ali era isključivo metrika blijedi. Personalizacija danas ide dalje od algoritama i istražuje bit individualnih preferencija. AI-dizajniran personalizacijski sustav ne samo da preporučuje proizvode, on kreira jedinstvena iskustva za svakog potrošača.
Umjetna inteligencija nije prijetnja kreativnosti, ona je suradnik. Zamislite kampanju koja nije samo usklađena s trenutnim osjećajima, već anticipira puls sljedeće velike stvari. AI ne zamjenjuje naše kreativne umove, on ih osnažuje.
U svijetu gdje potrošači bez problema prelaze između kanala, dosljednost brenda je ključna. Zamislite brendsku simfoniju koja svira besprijekorno na TikToku, podcastima i tradicionalnim medijima. Višekanalnost nije samo strategija, to je predanost pružanju koherentnog iskustva brenda.
Revolucija 5G-a nije samo o bržem internetu, radi se o redefiniranju komunikacije. Zamislite lansiranje proizvoda uživo u stvarnom vremenu, angažiranje globalne publike s nevjerojatnom jasnoćom. Dok usvajamo 5G, granice između fizičkih i virtualnih iskustava blijede, otvarajući nove vidike za komunikaciju brenda.
Najveća prijetnja napretku medijske komunikacije je nemogućnost otpuštanja starih navika, kako ljudi i managera tako i brandova. Adaptacija i prihvaćanje je jedini ispravni put, te stvaranje iskrene konekcije između čovjeka, branda i tehnoloških promjena. Kada bih morao špekulirati rekao bih da će u budućnosti biti više personaliziranijih medija, da će informacija biti sve više i ukoliko ona nije personalna i iskrena, ili nosi odgovarajući benefit za potrošača, postat će poznanik umjesto pravog prijatelja.
Želimo li postati poznanik ili želimo našem brandu dati smisao, cilj, viši interes, mogućnost služenja za veće dobro, koliko god to teško zvučalo?