Hoće li Zagreb i Slavonija biti ona nota koja će razbuditi pomalo uspavani interes njemačkih gostiju za putovanjima, a možda i razlog da Hrvatsku u 2019. posjeti barem jednako ili čak i vise od lanjskih 2, 9 milijuna njemačkih turista? Jake snage hrvatske turističko-političke scene - ministar turizma Gari Cappelli, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, osječko-baranjski župan Ivo Anušić, direktorica TZ Zagreba Martina Bienenfeld i vlasnik njemačkog turoperatora ID Riva tours Selimir Ognjenović - s takvom su misijom nastupili u Bavarskoj, na na prošlotjednom minhenskom sajmu turizma f.re.e. Na press konferenciju hrvatskog turizma, održanu u sklopu ovog sajma nakon višegodišnje stanke, odazvalo se pedesetak njemačkih novinara, a Bavarce je u goste prvi pozvao Kristjan Staničić.
- Prezentiramo hrvatski turizam, ali prvenstveno Zagreb i našu najveću turističku tajnu, Slavoniju.s njenom prekrasnom prirodom, bogatom kulturnom baštinom i posebno gostoljubivim domaćinima - kazao je Staničić.
Za župana Anušića posebno je zadovoljstvo što se prezentacija održava u Njemačkoj zbog, kako je rekao povijesnih sličnosti i povezanosti dviju zemalja.
- Gosti kod nas imaju što vidjeti i doživjeti u svako godišnje doba i dobrodošli su svih 365 dana. Idealna smo destinacija za ljubitelje dobre hrane, kapljice i autentičnog ambijenta. Kod na se sreću Dunav i Drava, a zbog bogatstva suma i voda zovu nas i europska Amazona - pohvalio se župan nabrajajući slavonske turističke adute.
Šefica zagrebačkog turizma kazala je da put u Slavoniju vodi preko Zagreba, a da će u samom glavnom gradu Hrvatske gosti doživjeti nezaboravan spoj srednjoeuropske arhitekture i mediteranskog stila života. Za vlasnika ID Riva Toursa Selimira Ognjenovića, koji je prvi hrabro uvrstio slavonske destinacije u svoje turističke kataloge još prošle godine i dosad u Slavoniju doveo oko tisuću Nijemaca, brojke mogu samo rasti. Dosad su svi, kaže, bili oduševljeni hranom, očuvanom prirodom i gostoljubivim domaćinima, a mnogi su svoje doživljaj Slavonije opisali kao da su posjetili Bavarsku prije nekoliko desetljeća. Podsjetio je i da je njegova Riva u više navrata bila predvodnik u stvaranju novih turističkih proizvoda, počev od unutrašnjosti Istre, i da vjeruje kako će slavonske turističke potencijale prepoznati i druge njemačke turističke agencije.
Ministar Cappelli dobre veze i značaj Njemačke za Hrvatsku potkrijepio je i podatkom prema kojem su od '93. naovamo njemački investitori u Hrvatsku uložili 3,2 milijarde eura, a uvjeren je i da hrvatski turistički domaćini i u 2019. mogu očekivati zamalo tri milijuna posjeta i više od 20 milijuna noćenja iz Njemačke.
- Turistička ponuda u Europi ove je godine puno bogatija nego kad su Turska i sjevernoafričke zemlje bile u problemima. Na tržištu je puno slobodnih turističkih kreveta, mogućnost izbora za turiste je velika i logično je da neki oklijevaju s rezervacijom putovanja očekujući spuštanje cijena - protumačio je trenutni zastoj bukinga na njemačkom tržištu Cappelli- - Sniženja cijena, međutim, nisu rješenje za naš turizam. Naš put je dizanje kvalitete i obogaćivanje ponude. Ovo je sad igra živaca, ali po meni je od popusta puno mudrije u paket s istom cijenom uključiti besplatan izlet, bocu vina ili slično. Sniženja nisu rješenje po cijenu čak i da ugostimo jedan-dva posto manje gostiju. Ionako smo brojem turista blizu gornje granice prihvatljivog i sad moramo raditi na širenju sezone - kazao je Cappelli koji predviđa sezonu, gledano sa svih tržišta, s dva-tri posto više gostiju nego lani.
Jedan od njih bi mogao biti i bivša Bayernova legenda,Giovane Elber, koji se u sklopu suradnje tog slavnog kluba s našim turizmom, posjetio hrvatski štand u Münchenu.
- Dosad nisam bio u Hrvatskoj iako sam od svojih negdašnjih suigrača braće Kovač čuo da Hrvatska ima sličnu klimu kao Brazil i prekrasna obalu. Jedno od mojih sljedećih putovanja bit će zasigurno Hrvatska - obećao je poznati Brazilac Elber.
Skupi, nekonkurentni, bahati, bez kvalitete i dodatnih sadržaja. Svaka cast izuzecima.