TEHNO SMART

Čelnica X-a Linda Yaccarino tvrdi: Bilo je potrebno osloboditi se Twittera i napraviti aplikaciju za sve

storyeditor/2023-08-11/PXL_NEW_090120_27422633.jpg
17.08.2023.
u 13:40

Linda Yaccarino, bivša je voditeljica globalnog oglašavanja NBCUniversal, a prelaskom na čelno mjesto Twittera, sada X-a, doslovno je zamijenila uloge. Sada zagovara oglašavanje na društvenim mrežama i nastoji privući što više klijenata, pri tom ih uvjeravajući u ispravnost Muskove vizije razvoja društvene mreže

Elon Musk, osebujni milijarder, vlasnik X-a (donedavno Twittera), Tesle i SpaceX-a, svakoga se dana pojavljuje u medijskim izvješćima zbog niza kontroverznih poteza. Posljednji koji je zapanjio mnoge stručnjake jest ukidanje Twittera i gotovo prekonoćni rebrending kompanije koja sada nosi ime X. No, kada se radi o E. Musku, ishodi njegovih poteza nikada nisu izvjesni. Nastanak X-a je, istina, najavljivao i prije, no gotovo ga nitko nije odobravao, ponajmanje korisnici, koji su nedavno dobili i novu ponudu u obliku Threadsa – Zuckerbergove kopije upravo Twittera. Usred kaosa koji je pokrenuo kupnjom Twittera, masovnih otpuštanja, manipulacije s ciljem pokretanja monetizacije, nedostatkom oglašivača... Musk je ipak uspio zaposliti novu izvršnu direktoricu, koja se oglasila upravo po pitanju promjene imena i zasad je lojalna.

Izvršna direktorica X-a Linda Yaccarino, koja je na toj poziciji tek nekoliko mjeseci, izjavila je za CNBC da odluka tvrtke da se riješi svog brenda Twitter odražava viziju aplikacije vlasnika Elona Muska. "Elon već jako dugo govori o X-u, aplikaciji za sve", rekla je Yaccarino u intervjuu sa Sarom Eisen iz CNBC-a. "Čak i kad smo objavili da se pridružujem tvrtki, pridružila sam joj se kako bismo Elon i ja transformirali Twitter u X, aplikaciju za sve."

Yaccarino, koja je počela raditi u lipnju, istaknula je da Musk radi na tome otkako je kupio Twitter krajem prošle godine. "Razmislite o tome što se dogodilo od akvizicije", kazala je. "Iskustva i evolucija u dugotrajne videozapise i članke, pretplate na omiljene kreatore, koji sada stvarno zarađuju za život na platformi", ustvrdila je i nastavila: "Uskoro, kad pogledate video, moći ćete upućivati video chat pozive bez potrebe davanja svog telefonskog broja bilo kome na platformi." Yaccarino je također istaknula planove tvrtke u pogledu plaćanja, koji će biti omogućeni na relaciji korisnika i prijatelja te kreatora.

"Rebranding je doista predstavljao oslobađanje od Twittera", rekla je. "Bio je oslobođenje koje nam je omogućilo da evoluiramo iznad naslijeđenog načina razmišljanja. Promijenit će se način na koji se okupljamo, kako se zabavljamo, kako obavljamo transakcije, jer sve će biti na jednoj platformi."

"Kad bismo ostali na Twitteru, promjena bi bila samo inkrementalna. A ocjenjivali bi vas prema nasljeđu", rekla je Yaccarino. "A u X-u razmišljamo o tome što je moguće. Nikako nismo za inkrementalnu promjenu onoga što se ne može učiniti." Dodala je da nedavne promjene proizvoda i poboljšanja infrastrukture "odgovaraju na pitanje 'zašto rebrandirati?'"

Kad se radi o autonomiji u odlučivanju – jer ​Yaccarino ipak odgovara Elonu Musku – pojavile su se sumnje o njezinoj sposobnosti da uopće radi pod Muskovim vodstvom.

Uvjeravajući da ima "autonomiju", Yaccarino ​dodaje da bi oglašivačima trebalo biti ugodno vratiti se na platformu. "Moja i Elonova uloga vrlo su jasne", rekla je ukazujući na objavu kojom je najavljeno njezino zapošljavanje, kada je Musk naglasio upravo svoje povjerenje u novu lidericu i podjelu uloga. "Elon radi na ubrzanju rebrandiranja i radi na budućnosti", istaknula je Yaccarino. "A ja sam odgovorna za ostalo. Vođenje tvrtke, od partnerstva preko pravnih poslova do prodaje i financija."

VEZANI ČLANCI: 

Yaccarino, bivša voditeljica globalnog oglašavanja u matičnoj kompaniji CNBC-a NBCUniversal, također je ukazala na nastojanje X-a da poboljša iskustvo oglašivača, nakon što su brendovi pobjegli s platforme poslije Muskove akvizicije Twittera. Robne marke nisu bile voljne riskirati da se njihove promocije pojavljuju uz, kako su govorili, kritičan i neprimjeren sadržaj, što je dovelo do masovnog egzodusa oglašivača. Yaccarino sada tvrdi da je X-ov tim za povjerenje i sigurnost "zdraviji" nego što je bio kad se njime javno trgovalo.

Twitter je, inače, u studenom raspustio svoj tim za etičku umjetnu inteligenciju i otpustio sve osim jednog člana, zajedno s 15 posto svog Odjela za povjerenje i sigurnost, navode svjetski mediji. Odluka je zaustavila rad tima za etičku umjetnu inteligenciju na "algoritamskom praćenju pojačanja" ili praćenju izbora i političkih stranaka kako bi se vidjelo je li "sadržaj pojačan na način na koji ne bi trebao", rekao je Rumman Chowdhury, bivši voditelj tima.

Stoga se Yaccarino suočava s teškom borbom u ponovnoj izgradnji povjerenja oglašivača. Musk je tvrdio da angažman korisnika neprestano doseže nove vrhunce, ali tvrtka tek treba izvijestiti o konkretnim podacima koji bi to potvrdili. Coca Cola, Visa i drugi brendovi vratili su se oglašavanju pod njezinim vodstvom, kazala je Yaccarino, kao rezultat njezina izravnog angažmana sa šefovima marketinga i komunikacija.

Brendovi su sada "zaštićeni od rizika da budu uz" potencijalno toksičan sadržaja, uvjerava Yaccarino. Usto je kazala da se broj zaposlenih stabilizirao na 1500 zaposlenika, što je pad s 8000 prije akvizicije. Otkazi, koji su se dogodili prije njezina mandata, bili su "vrlo potrebna vježba discipline troškova", dodala je čelnica X-a, nekadašnjeg Twittera.

VIDEO: Zaspala je u vlaku, a potez nepoznatog muškarca mnoge je oduševio: 'Kada mi je prišao, prvo sam se uplašila..'

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije