Restrukturiranje u HAC-u

Centri nisu spojeni s kamerama na autocesti

nesreća
Foto: Željko Mršić/PIXSELL
12.12.2013.
u 20:00

Ukidanjem centara ništa se nije promijenilo u sigurnosti prometa, organizirana su dežurstva.

– Reorganizacijom i racionalizacijom poslovanja HAC-a nadzorni centri za održavanje i kontrolu prometa (COKP) više nisu u funkciji, a upravljački centri zbog nedostatka i propusta bilo u projektima, bilo u izvedbi i opremanju nisu u mogućnosti potpuno upravljati i nadzirati opremu na dijelovima dionica u svojoj nadležnosti – piše u dopisu Željka Kadijevića, v. d. direktora sektora za održavanje tvrtke Hrvatskih autocesta – Održavanja i naplate cestarine, upravi HAC-a. Dopis je poslan 23. listopada 2013. i razotkriva kako je HAC-ov program restrukturiranja izrađen i proveden.

Žurne mjere

Kadijević u svom dopisu traži da se žurno poduzmu mjere izvanrednog održavanja u šest centara za održavanje i kontrolu prometa jer, kako navodi, oprema trenutačno nema stalnog i stručnog nadzora, odnosno upravljanja pa tako traži da se primjerice instalira videonadzor u COKP Brinju s osam kamera na dionici od čvora Modruš do čvora Brinje, da se instaliraju nadzorno-upravljački signali u COKP Ivanjoj Reki sa 30 telefonskih stupića od Bregane do Jakuševca...

Eduard Zaninović, šef Odjela za promet HAC-a, u dopisu upravi, kojoj daje svoje mišljenje na Kadijevićev dopis, upozorava da je sustav upravljačkih i nadzornih centara sastavni dio projektne dokumentacije na osnovi koje su ishođene sve uporabne dozvole za autoceste kojima upravlja HAC.

– Bilo kakva promjena od projektnog stanja, odnosno bilo kakvo izvanredno održavanje na sustavu COKP-a zahtijeva prije svega novi projekt, za koji se mora ishoditi suglasnost Ministarstva prometa – navodi Zaninović i dodaje da on ne zna postoji li novi projekt sustava za centre.

Nisu znali za spajanje

– S obzirom na sve navedeno te budući da predmetne odluke imaju utjecaj na sigurnost prometa na autocestama, mišljenja smo da, ako već nije, HAC treba u cijelosti provesti potrebnu zakonsku proceduru prije bilo kakvih promjena u radu sustava COKP-a, odnosno izraditi odgovarajuću projektnu dokumentaciju i ishoditi potrebnu suglasnost – piše Zaninović.

U HAC-u pak kažu da se ukidanjem nadzornih centara ništa nije promijenilo kad je riječ o sigurnosti prometa. Objašnjavaju da su nadzorni centri ukinuti zbog uštede i to na radnim mjestima, ali ne i u tehničkom smislu. U HAC-u tvrde da će nadzorni centri biti spojeni s upravljačkim, a dotad imaju organizirana dežurstva u njima i da je promet na autocestama i dalje pod nadzorom. Tvrde i da se projektno rješenje nije mijenjalo. Nadzorni centri pak još nisu spojeni s upravljačkim jer, kažu upućeni, sadašnja uprava nije ni znala da to treba učiniti s obzirom na to da je to bilo u nadležnosti direktora sektora održavanja koji je bio zadužen za plan racionalizacije.

Komentara 1

UI
uvijek i sve
22:01 12.12.2013.

Kakve gluposti! Ispada da normalni vozač autocestom ne može bez 1000 raznih senzora, portala, semafora, presretača, polivača, upozorenja, znakova.... ne može doć od Splita do Zagreba odličnom, novom cestom. A običnom Ličkom D1, može bez svega toga (!?) Koja retardacija!acija! Koja manipulacija!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije