– Reorganizacijom i racionalizacijom poslovanja HAC-a nadzorni centri za održavanje i kontrolu prometa (COKP) više nisu u funkciji, a upravljački centri zbog nedostatka i propusta bilo u projektima, bilo u izvedbi i opremanju nisu u mogućnosti potpuno upravljati i nadzirati opremu na dijelovima dionica u svojoj nadležnosti – piše u dopisu Željka Kadijevića, v. d. direktora sektora za održavanje tvrtke Hrvatskih autocesta – Održavanja i naplate cestarine, upravi HAC-a. Dopis je poslan 23. listopada 2013. i razotkriva kako je HAC-ov program restrukturiranja izrađen i proveden.
Žurne mjere
Kadijević u svom dopisu traži da se žurno poduzmu mjere izvanrednog održavanja u šest centara za održavanje i kontrolu prometa jer, kako navodi, oprema trenutačno nema stalnog i stručnog nadzora, odnosno upravljanja pa tako traži da se primjerice instalira videonadzor u COKP Brinju s osam kamera na dionici od čvora Modruš do čvora Brinje, da se instaliraju nadzorno-upravljački signali u COKP Ivanjoj Reki sa 30 telefonskih stupića od Bregane do Jakuševca...
Eduard Zaninović, šef Odjela za promet HAC-a, u dopisu upravi, kojoj daje svoje mišljenje na Kadijevićev dopis, upozorava da je sustav upravljačkih i nadzornih centara sastavni dio projektne dokumentacije na osnovi koje su ishođene sve uporabne dozvole za autoceste kojima upravlja HAC.
– Bilo kakva promjena od projektnog stanja, odnosno bilo kakvo izvanredno održavanje na sustavu COKP-a zahtijeva prije svega novi projekt, za koji se mora ishoditi suglasnost Ministarstva prometa – navodi Zaninović i dodaje da on ne zna postoji li novi projekt sustava za centre.
Nisu znali za spajanje
– S obzirom na sve navedeno te budući da predmetne odluke imaju utjecaj na sigurnost prometa na autocestama, mišljenja smo da, ako već nije, HAC treba u cijelosti provesti potrebnu zakonsku proceduru prije bilo kakvih promjena u radu sustava COKP-a, odnosno izraditi odgovarajuću projektnu dokumentaciju i ishoditi potrebnu suglasnost – piše Zaninović.
U HAC-u pak kažu da se ukidanjem nadzornih centara ništa nije promijenilo kad je riječ o sigurnosti prometa. Objašnjavaju da su nadzorni centri ukinuti zbog uštede i to na radnim mjestima, ali ne i u tehničkom smislu. U HAC-u tvrde da će nadzorni centri biti spojeni s upravljačkim, a dotad imaju organizirana dežurstva u njima i da je promet na autocestama i dalje pod nadzorom. Tvrde i da se projektno rješenje nije mijenjalo. Nadzorni centri pak još nisu spojeni s upravljačkim jer, kažu upućeni, sadašnja uprava nije ni znala da to treba učiniti s obzirom na to da je to bilo u nadležnosti direktora sektora održavanja koji je bio zadužen za plan racionalizacije.
Kakve gluposti! Ispada da normalni vozač autocestom ne može bez 1000 raznih senzora, portala, semafora, presretača, polivača, upozorenja, znakova.... ne može doć od Splita do Zagreba odličnom, novom cestom. A običnom Ličkom D1, može bez svega toga (!?) Koja retardacija!acija! Koja manipulacija!