Hrvatske autoceste od 2001. do ove godine su u izgradnju autocesta uložile 35,2 milijarde kuna i još 1,59 milijardi kuna u izvanredno održavanje. Ukupno ulaganje HAC-a u 10 godina u prometnu infrastrukturu su dosegla tako 36,8 milijardi kuna. HAC-ovi godišnji prihodi od cestarine pak u 2010. su iznosili 1,28 milijardi kuna. Uspoređujući ukupna dosadašnja ulaganja i prihode od cestarine jednostavna računica pokazuje da će se autoceste isplatiti tek nakon 28 godina, kada bi se zadržali sadašnji iznosi ulaganja i godišnjih prihoda. HAC je dosad izbjegavao objavljivanje podataka o prihodima po pravcima odnosno autocestama kojima upravlja, a to su A1 - Zagreb-Split- Ravča, A3 - Bregana-Zagreb- Lipovac, A4 - Zagreb-Goričan te A5 - Beli Manastir - granica BiH.
Večernji list je od svojih izvora došao do tih podataka o prihodima po svakom pravcu za 2010. godinu koji pokazuju, kad se uporedi iznos ulaganja i prihodi od cestarine, da neki pravci prema sadašnjim omjerima neće biti isplativi ni nakon sto godina! Od cestarine na autocesti Zagreb-Goričan HAC je u 2010. godini zaradio 91,4 milijuna kuna. U gradnju te autoceste pak uloženo je 4,29 milijardi kuna. S takvim godišnjim prihodima ta će autocesta biti isplativa tek nakon 47 godina!
No nije to najneneisplativija autocesta. Prema trenutnom stanju ulaganja i prihoda, rekorder u nesplativosti je A5, od Belog Manastira do granice BiH.
>>Cijeli tekst čitajte u nedjeljnom izdanju Večernjeg lista
Po sadašnjem stupnji iskorištenosti .......... a da izmisle neki novi način da privuku veći promet na te ceste umjesti da teće običnim magistralama !? ...... možda bi još i zaradili ............ ..................................................................... . Ovo je sve SDP/HNS muljaža i ne vjerujem im koliko mogu daleko pljunuti ........ ovo je štimanje za privatizaciju autocesta .................