EDUKACIJA KAO KLJUČ USPJEHA

Prije osam godina dala otkaz u firmi i pretvorila dugogodišnji hobi u ozbiljan posao

Mastercard
Foto: Mastercard
1/6
20.07.2023.
u 15:25

Za uspješno poslovanje, osim jasno zacrtanih poslovnih ciljeva, važno je kontinuirano biti ukorak s najnovijim zahtjevima tržišta, biti proaktivan u svladavanju novih vještina koje omogućavaju napredak na svakoj razini poslovanja. No kako danas, u moru svakakvih webinara, edukacija i treninga uopće odabrati edukaciju koja prati najnovije trendove poslovanja – kako pronaći edukaciju koje će u vama objediniti kvalitetnog lidera, vizionara i osobu koja može osigurati kvalitetnu provedbu planiranih poslovnih aktivnosti?

Rezultati, odnosno, polaznici koji nakon edukacije postižu odlične rezultate u poslovanju, jedino su mjerilo kvalitetnog obrazovanja. Upravo takav primjer su Daniela Drčec i Marina Subotić, koje su na vlastito poslovanje primijenile naučeno znanje i vještine s Uplift akademije, projekta koji je pokrenuo Mastercard u suradnji s Algebrom, i ostvarile poslovne rezultate na koje su vrlo ponosne. One su prošlogodišnje stipendistice projekta Uplift, a evo kako je novostečeno znanje promijenilo njihovo poslovanje.

Daniela Drčec: “Smatram da je povezivanje i međusobno dijeljenje iskustava važno za razvoj poslovanja”

Foto: Mastercard

Daniela Drčec se na Uplift akademiju prijavila s ciljem da usvoji nova znanja i vještine, razmjeni svoja poslovna iskustva s drugim malim poduzetnicima, ali i da se umreži kako bi unaprijedila svoje poslovanje.

Kada je upisala Uplift akademiju, Daniela je bila vlasnica mlade, 1,5-godišnje tvrtke za preradu voća, povrća i začinskog bilja, čiji su finalni proizvodi aromatizirane soli, pekmezi i ljuti umaci. Proizvodnja u njezinoj tvrtki Adorable odvija se ručno, u malim butiknim serijama, a gotovo 100% sirovina su iz Hrvatske, na što je posebno ponosna jer, kako kaže, na taj način i sama daje podršku maloj proizvodnji u našoj zemlji.

Da bi pokrenula svoj posao, 45-godišnja Daniela Drčec, prije skoro osam godina dala je otkaz u firmi u kojoj je radila i svoj je dugogodišnji hobi odlučila pretvoriti u ozbiljan posao.

Foto: Mastercard

Na upis ju je nagovorila prijateljica koja joj je poslala informaciju o natječaju u kojem su se tražili stipendisti za Uplift akademiju.

"Glavna motivacija za prijavu bili su mi - želja za usvajanjem novog znanja i vještina, dijeljenje iskustava s kolegama i networking. Zanimljivo je to što sam prijavu realizirala doslovce ‘5 do 12’, odnosno 5 minuta prije ponoći, prije krajnjeg roka za prijavu. Kao mlada poduzetnica (po poduzetničkom stažu, ne godinama starosti), kontinuirano tražim zanimljive i konstruktivne projekte u kojima mogu nešto novo naučiti te upoznati nove poduzetnike. Uz nadogradnju znanja, smatram da je povezivanje i međusobno dijeljenje iskustava vrlo važno”, kaže Daniela Drčec.

Daniela smatra da joj je edukacija na Uplift akademiji bila iznimno korisna te da je “dobila ono po što je i došla”. “Predavači su bili stručni i zanimljivi, a sve teme iznimno korisne. Posebno bih naglasila predavanja iz područja održivog razvoja, upravljanja u turizmu te digitalnih vještina, ali i predavanja za razvoj osobnih vještina - komunikacije te nošenja s promjenama. Također, vrlo korisno iskustvo je bio i mentorski program, gdje smo radili na idejnom projektu i svim elementima važnim za njegovu realizaciju, uz pripremu za završnu trominutnu prezentaciju pred žirijem (pitch)”, priča 45-godišnja poduzetnica.

Foto: Mastercard

Na pitanje vidi li kakvu promjenu na bolje u svome poslovanju nakon što je završila Uplift akademiju i u poslovanju primijenila naučena znanja i vještine, Daniela odgovara:

“Promjena je vidljiva ponajviše kroz promjenu načina razmišljanja i uklanjanja nekih starih obrazaca (uvjerenja, mišljenja i sl.), ali i kroz intenzivno promišljanje kako dobivene informacije modificirati i primijeniti baš na svoj slučaj/tvrtku. Iskustvo je ono koje uz znanje nosi najveću promjenu zato mi je iznimno drago što sam bila stipendistica Uplift akademije. S nekim kolegama stipendistima već sam pokrenula suradnje, što me posebno veseli. Moje je iskustvo maksimalno pozitivno i potaknula bih sve poduzetnike, pogotovo one mlade ili koji se nalaze na nekoj prekretnici da se odvaže i prijave na novu, 3. sezonu akademije.”

Marina Subotić: “Uplift akademija mi je otvorila mogućnost za ostvarivanje novih poslovnih ideja”

Foto: Mastercard

Profesorica književnosti, engleskog jezika i sociologije Marina Subotić, uz pomoć obitelji pokrenula je vlastitu craft pivovaru Familia, a u proizvodnji piva koriste isključivo prirodne sastojke: vodu, ječam, hmelj i kvasac te su sva piva nefiltrirana i nepasterizirana.

Ideja da otvori pivovaru došla je prije svega zbog ljubavi prema kuhanju piva, ali i zbog njezine želje da pokrene vlastiti posao nakon što je godinama radila u raznim školama po zamjenama. “Željela sam sama kreirati svoj dan i obaveze te se baviti nečim u što vjerujem”, opisala je odluku u ulazak u poduzetništvo Marina.

Foto: Mastercard

Marina Subotić prijavila se za stipendiju Uplift akademije zbog znatiželje, a potom se bolje informirala o edukaciji i oduševila se: “Svidjeli su mi se moduli i odmah sam uvidjela svoju potrebu za nekim novim znanjima koje mogu iskoristiti za nove ideje u svom poslu. Također, željela sam upoznati još poduzetnika koji se možda bave proizvodnjom ili su iz turističkog sektora te saznati imaju li iste nedoumice kao ja, razmišljamo li slično, razmijeniti neka iskustva.”

Kada je upisala akademiju, obiteljska je pivovara ušla u fazu rasta, a oni su željeli pronaći nove ideje za projekte te im je cilj bio, kao proizvođačima piva, približiti se turističkom sektoru i ponuditi nove usluge gostima. “Uplift je tu puno pomogao, otvorio mi je vidike i dao mi mnogo inspiracije za nove projekte”, objašnjava 41-godišnja Marina. 

Marina kaže kako su joj najkorisniji moduli bili Poduzetništvo i inovacije, Posvećenost rastu i rezultatima te oni usko vezani uz turistički sektor, kao što su Upravljanje destinacijom, Održivi turizam te Turizam i ekonomija doživljaja.

“Puno sam naučila o tome kako funkcionira turistički sektor te kako usmjeriti svoje usluge prema gostima, njihovim željama i afinitetima, ali i kako najbolje pozicionirati svoj proizvod na tržištu kako bi imao najbolji doseg prema ciljanim kupcima. Uplift mi je pokazao da sam na pravom putu što se tiče poslovanja naše pivovare. I, još nešto, naučila sam da je networking jako važan u poslu”, priznaje Marina.

Nakon što je Marina završila edukaciju na Uplift akademiji, mnoge su naučene stvari, ona i suprug Darko odlučili primijeniti u daljnjem razvoju svoga poslovanja.

““Uplift mi je omogućio neke nove suradnje s kolegama, posebno s onima koji direktno rade u turističkom sektoru. Pomoću stečenog znanja uspjela sam svoju uslugu brewery tour ponuditi gostima kao jedno jedinstveno i autentično iskustvo jer iz prve ruke mogu doznati kako funkcionira obiteljska pivovara, kako se kuha pivo, mogu kušati sva naša piva uparena s domaćom hranom s lokalnog OPG-a”, kaže Marina i dodaje kako ju je Uplift inspirirao i za izradu slanih, zdravih krekera od ječma koji u pivovari ostane nakon kuhanja piva.

Nove krekere, na koje je posebno ponosna, izrađuje u suradnji s lokalnom craft pekarom. “Na tržištu trenutno nema sličnog proizvoda i zasad ima jako puno upita za krekere. Planiram se detaljnije baviti njihovim lansiranjem čim bude malo više slobodnog vremena. Sad je ipak ljeto pa proizvodnja piva ne staje”, kaže Marina.

Kako postati dio Uplift priče i prijaviti se za stipendiju?

Ako i vi želite postati stipendisti Uplift akademije, a vlasnik ste mikro, malog ili srednjeg poduzeća iz područja turizma, ugostiteljstva, uslužnih i pripadajućih djelatnosti, ili pak vlasnik OPG-a, prijavite sebe ili svoje zaposlenike do 1. listopada na natječaj za stipendije putem obrasca dostupnog na Uplift.hr.

Za dodjelu stipendija razmatraju se poduzeća, obrti i OPG-ovi koji:

· posluju minimalno 1 godinu,

· koja su u procesu daljnjeg rasta i razvoja konkurentnog inovativnog turističkog proizvoda ili usluge, i

· imaju sjedište u Hrvatskoj.

Ako je poduzeće u vlasništvu više osoba, za natječaj se prijavljuje samo jedan vlasnik, i to onaj čiji se podaci navode u prijavi za natječaj. Također, u slučaju da vlasnik poduzeća iz bilo kojeg razloga ne može pristupiti edukaciji, u svoje ime može nominirati i prijaviti svog zaposlenika koji će proći edukaciju umjesto njega (svog voditelja, menadžera i slično).

Finalnu odluku o dodjeli stipendija za Uplift akademiju donose Mastercard, Algebra i Mastercardova komunikacijska agencija Val grupa na temelju podataka i motivacijskih pisama iz prikupljenih prijava. Odabrani dobitnici stipendija bit će kontaktirani u listopadu, a akademija starta u studenom. Više informacija o Uplift akademiji možete pronaći ovdje, a uvjete dodjele stipendije pogledajte ovdje.

Sadržaj donosimo u suradnji s Mastercardom.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije