cestarina

Darsu većinu prihoda donose kamioni za koje ne vrijede vinjete

05.07.2014., Zagreb - Oko 9 sati na naplatnoj postaji Lucko promet tece neometano i bez vecih zastoja.  Photo: Goran Jakus/PIXSELL
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
06.08.2015.
u 19:00

Vinjete se u Deželi primjenjuju samo na vozila teška manje od 3,5 tone, a lani je na njima Dars zaradio 155,6 milijuna eura

U raspravi treba li na hrvatske autoceste uvesti vinjete kao sustav naplate cestarine ili ne zagovornici vinjeta često navode primjer Slovenije. U Deželi su vinjete uveli još 2008. i na 607 kilometara autocesta lani su imali 344,2 milijuna eura prihoda od cestarine. Hrvatska je, prema posljednjim dostupnim zbirnim podacima iz 2013., na ukupno 1288,5 kilometara autocesta ubrala 296,6 milijuna eura cestarine. No u Sloveniji se vinjete primjenjuju samo za vozila koja imaju manje od 3,5 tone. Za ona teža od 3,5 tone cestarina se naplaćuje po prijeđenom kilometru, kao i u Hrvatskoj. Kad se pogleda struktura prihoda od cestarine u Sloveniji, onda se može vidjeti da većina prihoda dolazi od vozila na koja se ne primjenjuju vinjete. Lani su ti prihodi iznosili 188,6 milijuna eura. Od vinjeta je Dars, slovenska državna tvrtka koja upravlja autocestama uprihodila 155,6 milijuna eura.

Dars je 2007., godinu prije uvođenja vinjeta, imao 208,8 milijuna eura prihoda od cestarine na 456 kilometara autocesta. Godinu poslije, kad su vinjete uvedene, sredinom 2008., i kad je u prometu bilo 548 kilometara autocesta, Slovenci su od cestarine uprihodili 237,9 milijuna eura. U Hrvatskoj su, primjerice, 2007. bila u prometu 1163 kilometara autocesta, a prihodi od cestarine su iznosili 258,5 milijuna eura.

Stoga se može zaključiti da je slovenski rast prihoda od cestarine odraz prije svega većeg prometa, rasta broja kilometara autocesta i viših cijena cestarine.

>> Vinjete bi za 10 dana vožnje stajale od 90 do 490 kuna

Ključne riječi

Komentara 5

Avatar XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
21:17 06.08.2015.

Ovo je uspoređivanje krušaka i jabuka.

Avatar Zagor 74
Zagor 74
23:35 06.08.2015.

Konačno netko da shvati da postoji mix prometa koji nije isti u HR i SLO...a sad lijepo analiza samo na osobnom prometu i vidjet ćete nedostatak vinjeta, prvenstveno na top line prihodima...iako, ako uštede na rashodima za plaće i održavanje pogona naplate to mogu kompenzirati, idemo na vinjete...ima netko da nam nacrta taj model malo detaljnije? Ili moram sve ja :-)

Avatar Hazl113
Hazl113
08:39 07.08.2015.

Što se mene tiče neka se uvedu vinjete, ali ne na način da je mi u RH moramo kod registracije kupiti. Radi čega bi ja platio vinjetu, ako se ne vozim autocestama. Kada ću se voziti, kupit ću vinjetu i to je to. Ako će vinjete bili neizbježne kodregistracije, što je onda sa cestarinama koje plaćamo kod registracije. Ova država nas krade na sve moguće načine. Radi čega plaćamo paušale za struju, plin, vodu. Pretplatu za teleoperatere i sl. Zar ne bi bilo pošteno da platiš koliko potrošiš. Ako te nema kod kuće mjesec dana, nemaš što platiti, ali država je našla način da te opljačka pa su uveli te paušale i pretplate.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije