Teretno vozilo naletjelo je na dijete koje je preminulo na mjestu događaja jučer u 12.34 sati na istoku Zagreba, na kolniku Ulice Žitnjak. Policijska uprava zagrebačka danas je objavila više detalja te istaknula kako je teretnim automobilom marke Mitsubishi zagrebačkih registarskih oznaka upravljao 45-godišnjak. Nakon prometne nesreće, izvanrednim tehničkim pregledom utvrđena je tehnička neispravnost uređaja za kočenje na teretnom vozilu.
"Dolaskom do stupa rasvjete koji se nalazi nasuprot kućnog broja 61, na cesti koja ima po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, nije se zaustavio pri susretu s autobusom kojim se prevoze djeca i koje je bilo zaustavljeno na istočnoj kolničkoj traci dok su djeca ulazila ili izlazila iz autobusa već je nastavio vožnju i prošao pored prometnih znakova 'Stajalište autobusa' i 'Obilježeni pješački prijelaz'. Dolaskom do kućnog broja 59, gdje postoji obilježeni pješački prijelaz, nije se prijelazu približavao sigurnosnom brzinom tako da ne ugrožava pješake – djecu, odnosno da može zaustaviti vozilo kako bi propustio pješake – djecu koja su već stupila na pješački prijelaz", navela je PU zagrebačka.
VIDEO Tragedija u Zagrebu: Kamion naletio na dijete, preminulo je
Tada je, budući da nije zaustavio svoje vozilo ispred prijelaza, naletio na dijete pješakinju koja je po obilježenom pješačkom prijelazu u smjeru zapada prelazila kolnik trčećim korakom iza zaustavljenog školskog autobusa iz kojeg je prethodno izašla, dodaje se te ističe kako je tijelo prevezeno na Zavod za sudsku medicinu i kriminalistiku.
"Očevid je uz stručnu pomoć Ekipe za očevid Policijske uprave zagrebačke obavila zamjenica Općinskog kaznenog državnog odvjetništva u Zagrebu. Osumnjičeni 45-godišnji vozač je uhićen i doveden u službene prostorije te je nakon dovršetka kriminalističkog istraživanja, zbog sumnje u počinjenje kaznenog djela „Izazivanje prometne nesreće u cestovnom prometu“, u zakonskom roku predan pritvorskom nadzorniku dok je kaznena prijava podnijeta Općinskom kaznenom državnom odvjetništvu u Zagrebu", piše policija.
U nastavku policijskog priopćenja navodi se kako su policijski službenici Policijske uprave zagrebačke provedenom analizom stanja sigurnosti zone u kojoj se prometna nesreća dogodila, kao i uvidom u evidencije prometnih nesreća, utvrdili da se u 2022. godini u Ulici žitnjak, zajedno s pripadajućim raskrižjima, dogodile ukupno četiri prometne nesreće. U tri prometne nesreće ozlijeđene su četiri osobe dok je u jednoj prometnoj nesreći nastala materijalna šteta. Ne radi se o prometnim nesrećama naleta vozila na pješaka.
VEZANI ČLANCI:
"Ističemo kako je Policijska uprava zagrebačka 2022. godine zaprimila zahtjev za analizu stanja prometa u Zagrebu, Gradska četvrt Peščenica u Ulici Žitnjak kod kućnih brojeva 28-30. Temeljem zaprimljenog zahtjeva i odgovora Policijske uprave zagrebačke nadležnom gradskom uredu koji je nadležan za uređenje prometa na području Grada Zagreb, provedenom analizom nadležni ured nije utvrdio potrebu za postavljanjem opreme za smirivanje prometa uzdignutih ploha u zoni predmetne lokacije.
Nadležna I. postaja prometne policije je krajem srpnja 2023. godine zaprimila e-opažaj u kojem je navedeno da u Ulici III. Struge 6G, od strane ulice Žitnjak Martinci, raste živica prema cesti i da se ne održava par godina, a o čemu je obaviještena nadležna gradska podružnica s obzirom na to da se radi o bitnom elementu preglednosti prometnice. Nadalje, policijski službenici su pregledom stanja prometne signalizacije utvrdili da je u navedenoj zoni zabrana prometa za vozila čija ukupna masa prelazi određenu masu 7,5 tona, koja zabrana se ne odnosi na vozila nekoliko poduzeća u vremenskom periodu od 8. svibnja 2023. godine do 8. listopada 2023. godine. Ističemo kako je teretno vozilo kojim je upravljao 45-godišnji vozač i koje je sudjelovalo u prometnoj nesreći u kojoj je poginulo dijete – pješakinja, najveće dopuštene mase 6500 kilograma, masa praznog vozila je 3800 kilograma", zaključila je Policijska uprava zagrebačka.
Usmrtiti pješaka na pješačkom prijelazu treba izjednačiti sa djelom ubojstva i tako kažnjavati. Time bi se dobilo da počinioci ne mogu biti kažnjeni ispod 5 godina zatvora! Vozači automobila kod nas ne poštuju slabije sudionike u prometu, a najmanje 50% ih ne staje na zebri da bi propustili pješaka.