završetak transakcije iduće godine

Deutche Bahn prodao vodećeg autoprijevoznika u Hrvatskoj preko noći

FILE PHOTO: FILE PHOTO: Arriva buses in Harlow, Britain
Andrew Couldridge/REUTERS
19.10.2023.
u 15:56

Odluka Deutsche Bahna o kupnji Arrive 2010. bila je kontroverzna od samog početka i naišla je na brojne kritike u njemačkoj javnosti.

Njemačko državno željezničko poduzeće Deutsche Bahn objavilo je da je potpisalo ugovor o prodaji britanske podružnice Arrive i njezinog poslovanja na 10 europskih tržišta, uključujući Hrvatsku, američkoj investicijskoj grupi I Squared Capital. Kako je u četvrtak priopćeno iz Deutsche Bahna, ugovor je potpisan tijekom noći, a završetak transakcije očekuje se iduće godine.

Prodaju Arrive mora još odobriti vlada u Berlinu budući da je država vlasnik Deutsche Bahna, primjećuje Dpa. Arriva je pruža usluge autobusnog i željezničkog prijevoza u 10 europskih zemalja, uključujući Hrvatsku, Češku, Mađarsku, Italiju, Nizozemsku, Poljsku, Slovačku, Sloveniju, Španjolsku i matičnu Veliku Britaniju.

Deutsche Bahn odbio je komentirati prodajnu cijenu. Mediji su izvijestili da će I Squared Capital za Arrivu platiti oko 1,6 milijardi eura. Iznos uključuje oko milijardu eura Arrivinog duga koji će novi vlasnik preuzeti u sklopu dogovorene akvizicije. Deutsche Bahn kupio je Arrivu 2010. za oko 2,7 milijardi eura, uključujući dug, podsjeća Dpa. Američka investicijska grupa specijalizirana je za infrastrukturne projekte i tvrtke. Prodaja će Deutsche Bahn osloboditi obaveze ulaganja u elektrifikaciju Arrivinih autobusa i restrukturiranja tvrtke u idućim godinama, što će mu osloboditi kapital za ulaganje u osnovnu željezničku djelatnost u Njemačkoj.

POVEZANI ČLANCI:

"Strateški cilj Deutsche Bahna je poduzeti rekordna ulaganja u ekološki prihvatljiv željeznički promet u osnovnoj djelatnosti u Njemačkoj", rekao je glavni financijski direktor Deutsche Bahna Levin Holle.

Arriva je vodeći pružatelj usluga autobusnog prijevoza u Hrvatskoj i pokriva širok spektar usluga, ponajprije u lokalnom, međugradskom i međunarodnom prijevozu, stoji na službenim stranicama Arriva Hrvatska. Arrivin vozni park obuhvaća 600 autobusa, vozi na linijama prema Njemačkoj, Italiji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini i Srbiji. Upravljaju s 15 autobusnih kolodvora, 11 servisnih centara, zapošljavaju više od 1000 djelatnika i godišnje preveze više od 11,7 milijuna putnika.

Kontroverze u Njemačkoj

Odluka Deutsche Bahna o kupnji Arrive 2010. bila je kontroverzna od samog početka i naišla je na brojne kritike u njemačkoj javnosti. Političar stranke Zelenih Anton Hofreiter ustvrdio je da svjedoči o "megalomaniji" državne željezničke tvrtke. Deutsche Bahn je kupnjom Arrive i podružnice za prijevoz tereta Schenker ciljao na poziciju globalne logističke i prijevozničke tvrtke, potrošivši na niz akvizicija milijarde dolara.

Kritičari su pak u to vrijeme tvrdili da bi Deutsche Bahn trebao usredotočiti ulaganja i energiju na osnovnu željezničku djelatnost u Njemačkoj. Kupnja Arrive donijela je Deutsche Bahnu probleme pa je se godinama pokušavao 'riješiti', razmatrajući i o njezinom izdvajanju u zasebnu tvrtku izlaskom na burzu putem IPO-a.

Međutim, potencijalnih kupaca bilo je malo zbog Arrivinih loših poslovnih rezultata. Kompaniju je u prvoj polovini 2020. teško pogodila pandemija koronavirusa pa je uknjižila poseban otpis vrijednosti od 1,4 milijarde eura. Gubici su se prelili i na Deutsche Bahn koji je i sam imao problema u vrijeme pandemije.

Arriva se u međuvremenu donekle oporavila i u prvoj polovini ove godine ostvarila je operativnu dobit prije kamata i poreza (EBIT) od 43 milijuna eura. Deutsche Bahn se pad u posljednje vrijeme više usredotočio na ključna tržišta i proteklih je godina već prodao ogranke poslovanja na tržištima poput Švedske, Portugala, Danske, Srbije i Poljske, podsjeća Dpa.

POVEZANI ČLANCI:

VIDEO: Raspudić: 'Schengen je mrtvo slovo na papiru'

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije