Na račune pet svojih radnika osječki će GPP “iskeširati” ukupno 14.000 kuna. Nije im to redovna zarada, nego će im tako biti plaćeno što su svojim izumima tvrtki uštedjeli višestruko veći iznos.
Prijavljeno 19 projekata
Kako bi smanjio troškove poslovanja, direktor ove gradske tvrtke Igor Medić raspisao je u siječnju interni nagradni natječaj za najbolju ideju za uštedu. Inspirativni radnici prijavili su čak 19 projekata i bacili se na posao - zavirli u kontejnere, rasklapali stara vozila... Rashodovani tramvaj, otkupljena stara kamionska ralica, nešto lima i boje te mjesec i pol rada trebalo je da se iz garaže izveze prvonagrađeni izum - vagon-ralica.
- “Upalila” je od prve – priča Zoran Tanasić, idejni začetnik vagon-ralice za koju je nagrađen sa 5000 kuna, a na čijem je stvaranju radilo nekoliko zaposlenika. Novac za materijal koji je trebalo kupiti dobili su od tvrtke.
Za čišćenje snijega GPP, naime, ima tek jedan traktor s ralicom koja nije bila dovoljna da im raskrči put pa su zastoji tramvaja ranije bili česti.
– Kupili smo ralicu od Cestinga kao staro željezo, za samo 2000 kuna, a ukupni troškovi su oko 10.000. Nova ralica stoji i do 40.000 kuna, no onakva kakva nama treba ni ne postoji, nego bismo trebali uložiti još 10.000 kuna da ju doradimo. Bila je ovo prva zima bez zastoja tramvaja – ponosno objašnjava Tanasić, inače šef održavanja pruge u GPP-u.
Vozači GPP-a od sada imaju i znatno bistriji pogled kroz vjetrobransko staklo. Češki releji koji su se često kvarili, a zbog njih su otkazivali brisači, toliko su živcirali Ivicu Rakitića da ih je odlučio sam napraviti.
- Izvadio sam žice iz starih autobusa, bilo mi žao da to propadne. Ukupni trošak releja za 17 tramvaja je bio 20-ak kuna, a da smo slali reklamaciju u Češku, samo poštarina bi bila i 20 puta skuplja – otkriva Rakitić, nagrađen s 2000 kuna. Ovaj izum će GPP ponuditi i Česima koji idućih dana trebaju navratiti u Osijek.
Putnici sada sigurniji
Osim što su sačuvali novac u blagajni tvrtke, radnici su i povećali sigurnost putnika i vozača. Šestorica zaposlenika iz elektroradionice izradili su uređaj za ispitivanje strujne zaštite.
- Kad žica padne na prugu, linijska sklopka treba iskopčati struju. Kada bi žica pala na tramvaj, a ako sklopka ne bi ‘odreagirala’, vozilo bi izgorjelo za 60 sekundi – upozoravaju radnici. Radnici iz elektroradionice izumili su i uređaj za ispitivanje vučnih motora tramvaja, a dijelovi su također izvađeni iz kontejnera.
- I prije je bilo izuma u GPP-u, a natječajem smo htjeli nagraditi inovatore i motivirati druge. Da ih oni nisu izumili, mi bismo to morali kupovati i skuplje plaćati – ističe Medić.
Tako rade u Švicarskoj, Austriji,... Konačno smo počeli i mi. Ovaj je članak pravo osvježenje i utjeha u posvemašnjem rasulu.