Kada će se konačno dislocirati Jadranska magistrala na zadarskom području, a koja je u Dalmaciju donijela masovni turizam, ali i koja je sada toliko zagušena da se od Biograda do Pakoštana ljeti putuje i preko sat vremena? Od njezine izgradnje prošlo je šezdesetak godina, a u nadležnom ministarstvu su za Večernji list njenu dislokaciju iz zadarskog zaleđa u “Vlaje” najavljivali još prije dvije i pol godine.
Stoga smo od nadležnog ministarstva zatražili odgovore kada će se riješiti ovaj prometni problem i dislokacija ove već opasne ceste? Zanimalo nas je u kojoj je fazi sada projekt ceste iznad cestovnog pravca Zadar – Bibinje – Sukošan – Sv. Petar – Sv. Filip i Jakov – Biograd – Pakoštane, a koja je podsjetimo planirana odavno u prostornom planu Zadarske županije. U prilog skoroj izvedbi ovog projekta ide i činjenica da je, kako doznajemo dobar dio zemljišta građevinski nezahtjevan odnosno cesta gotovo da ne bi imala potrebe za tunelima ili premošćivanjem, te i to što dobar dio zemljišta kroz koji bi prometnica išla je u vlasništvu države ili općine. U prilog projektu ide i još jedan kapitalan projekt koji bi se odvojkom vezao baš s “vlaške magistrale” i to prema Turnju, a riječ je dakako o pašmanskom mostu, također godinama istaknutom kao prioritetnim projektom Županije, ali i države.
- Projekt dislokacije Jadranske magistrale u zaleđe, na dionici od Zadra do Pakoštana, trenutačno se nalazi u fazi analize i pripreme. Kako bi se moglo donijeti konačne odluke o detaljima realizacije, nužno je prethodno izraditi idejni projekt i ishoditi lokacijsku dozvolu. Bez tih dokumenata nije moguće pružiti detaljnije informacije o troškovima, rokovima ili tehničkim rješenjima - istakao nam je Josip Bilaver državni tajnik u Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture koji tvrdi da su dosada u okviru pripremnih radova, izrađene određene studije i provedena preliminarna istraživanja. Procjena ukupnih troškova projekta u današnjim uvjetima može, kako nam je navedeno, varirati ovisno o konačnoj trasi, potrebi za mostovima, tunelima te rješavanju pitanja vlasništva zemljišta.
- Dio zemljišta na planiranoj trasi u državnom je vlasništvu, no određeni dio vjerojatno obuhvaća i privatne parcele, za koje bi bilo potrebno provesti postupak otkupa ili eksproprijacije.
VEZANI ČLANCI:
Što se tiče modela financiranja, razmatraju se različite mogućnosti, uključujući nacionalna proračunska sredstva, fondove Europske unije te potencijalno javno-privatno partnerstvo. Realizacija ovog projekta ima stratešku važnost za prometno rasterećenje priobalne magistrale, sigurnost prometa te daljnji razvoj gospodarstva i turizma u regiji.
- Ispred Ministarstva mora, prometa i infrastrukture svjesni smo važnosti ovog projekta za lokalnu zajednicu, kao i njegove šire regionalne implikacije te će se pri daljnjem razvoju uvažavati interesi svih dionika te vjerujemo kako ćemo vrlo brzo krenuti u sljedeću fazu pripreme ovog projekta - istakao je Josip Bilaver.
Podsjetimo prije dvije godine baratalo se s oko stotinjak milijuna eura nužnih za izgradnju “magistrale kroz Vlaje”, no nakon svih mogućih poskupljenja cijena izgradnje i otkupa zemljišta, sigurno će biti veća, i stoga se, kako doznajemo, nadležni itekako nadaju, sredstvima i iz EU fondova. Iako od nadležnih nismo dobili odgovor kada bi promet s mora moga biti preusmjeren prema Vlajima mogao i startati, postoje procijene da bi to moglo biti do kraja mandata ove ili početkom mandata sljedeće Vlade, a ako se to uistinu i realizira projekt bi svakako bio i turistički zamašnjak tada cestovno itekako dostupnijem zadarskom zaleđu.
>>FOTO Pitali smo umjetnu inteligenciju kako će najpopularnije hrvatske destinacije izgledati za 100 godina. Plitvička jezera su nestvarna>>
Sluzba nema koristi od "Vlaske" magistrale pa je prema tome nece biti barem neko vrijeme!