strateške reforme

Divjak: Sa svojim timom planiram provesti sva četiri reformska procesa

Sjednica VLade RH/ Blaženka Divjak
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
10.06.2019.
u 12:13

Podsjetila je kako je u sklopu kurikularne reforme, za edukaciju, opremu i udžbenike prvi put osigurano dvije milijarde kuna iz EU fondova, državnog proračuna te uz potporu Europske komisije strateškim reformama za razdoblje od 2017. do 2020.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je u ponedjeljak da su rezultati njezina rada kurikularna reforma i reformski procesi u općem obrazovanju, reforma strukovnoga obrazovanja, relevantno visoko obrazovanje te poticanje izvrsnosti u znanosti te da sa svojim timom planira provesti ta četiri ključna reformska procesa.

Eksperimentalni program cjelovite kurikularne reforme "Škola za život" provodi se u 74 osnovne i srednje škole diljem Hrvatske, napomenula je Divjak, a od jeseni kurikularna reforma ulazi frontalno u sve škole i to u I., V. i VII. razrede osnovnih škola, 1. razrede srednjih škola općeobrazovnih usmjerenja te obavezatne predmete državne mature u strukovne škole.

Podsjetila je kako je u sklopu kurikularne reforme, za edukaciju, opremu i udžbenike prvi put osigurano dvije milijarde kuna iz EU fondova, državnog proračuna te uz potporu Europske komisije strateškim reformama za razdoblje od 2017. do 2020.

Dodala je kako je u sklopu priprema za frontalno uvođenje kurikularne reforme Ministarstvo svim osnovnim i srednjim školama koje se od jeseni uključuju u kurikularnu reformu isplatilo sredstva za nabavu opreme, didaktičkih sredstava i drugih pomagala, nastavnih sredstava, materijala potrebnih za praktične radove te priručnih materijala u vrijednosti od 43.341.600,00 kuna.

Doneseno je, istaknula je, 40 novih kurikula, čime su izvan snage stavljeni nastavni planovi i programi gimnazija, stari čak 25 godina, te oni za osnovne škole koji su posljednji put mijenjani prije 13 godina.

Po riječima ministrice Divjak, najveća edukacija učitelja u povijesti Hrvatske okupila je više od 32.000 sudionika, a tijekom siječnja i veljače održano je oko 1000 jednodnevnih stručnih usavršavanja za sve učitelje i nastavnike svih nastavnih predmeta na županijskoj i lokalnoj razini.

Naglasila je i da su prihvaćene Izmjene i dopune Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi koje su omogućile uvođenje kurikularne reforme u sve škole, nagrađivanje učitelja i ostalih zaposlenih u školama temeljem rada na EU projektima te zapošljavanje temeljem jasnih procedura.

Osigurano je i 20 milijuna kuna za one odgojno-obrazovne djelatnike koji sukreiraju kurikularnu reformu i izrađuju metodičke preporuke, napomenula je.

"Donesen je novi Zakon o udžbenicima koji osigurava lakše školske torbe i više digitalne nastave, a roditeljima manje troškove nabave udžbenika", rekla je dodavši kako se iz državnog proračuna osiguravaju udžbenici svim učenicima osnovnih škola.

Podsjetila je i kako je u ovoj školskoj godini informatika uvedena kao obvezni predmet u V. i VI. razrede osnovnih škola te dodala kako će novi kurikul informatike biti uveden u sve razrede osnovnih škola i gimnazija.

Tijekom prošle nastavne godine opremljeno je 218 prioritetnih škola u iznosu od 10,5 milijuna kuna, a za opremanje ostale 673 škole dodijeljen je iznos od 26 milijuna kuna, istaknula je Divjak.

Ocijenila je i kako se praćenje i vrednovanje, evaluacija, kontinuirano provodi i javno objavljuje, a svi rezultati objavljuju.

Istaknula je kako je donesena Mreža regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju i 25 strukovnih škola imenovano je regionalnim centrima kompetentnosti – čime je za strukovne škole osigurano više od 1,2 milijardi kuna iz EU fondova.

Podsjetila je i na Model hrvatskoga dualnog obrazovanja i Eksperimentalni program "Dualno obrazovanje". Od školske godine 2018./2019. provodi se eksperimentalni program dualnog obrazovanja za kvalifikacije – prodavač, staklar, dimnjačar i kozmetičar u 11 škola, dodala je.

Smatra kako je projektu "Modernizacija sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja", u iznosu od oko 233 milijuna kuna, cilj modernizirati strukovno obrazovanje te razviti nove strukovne kurikule s jakom poveznicom i potrebama tržišta rada.

Ocijenila kako su Izmjene i dopune Zakona o Hrvatskome kvalifikacijskom okviru uvele razlikovanje, ali i spriječile diskriminaciju stručnih studija.

Potpisan je Granski kolektivni ugovor za zaposlenike u sustavu znanosti i visokog obrazovanja te napomenula kako je podizanje atraktivnosti STEM studija i motiviranje studenata za upis u STEM područja - iz strukturnih fondova osigurano 180 milijuna kuna za petogodišnje razdoblje.

Potpisan je, naglasila je, sporazum o pridruženom članstvu Hrvatske u CERN-u te sporazum o pridruživanju Europskoj svemirskoj suradnji u mirnodopske svrhe.

Podsjetila je i kako su povećana sredstva za znanost u državnom proračunu za 15 posto za ugovorno financiranje znanstvene djelatnosti, 17 posto za doktorande, 6 posto za projekte Hrvatske zaklade za znanost, 10 posto za hladni pogon javnih instituta, a osigurano je i novih 7 milijuna kuna za poticanje Obzor 2020 projekata.

Na upit da komentira prikupljanje potpisa u Saboru za smjenu ministrica je poručila da se ona bori protiv sumnjivih ideologija i privatnih interesa.

Na upit ima li potporu predsjednika Vlade za svoj rad, Divjak je odgovorila kako su svi reformski projekti projekti Vlade Republike Hrvatske.

Komentara 6

PL
plavariba
13:46 10.06.2019.

puna usta reformi i to je super, ali problem je struktura te reforme, frontalno uvođenje eksperimenta u sve škole bez analize samog eksperimenta je problematično. eksperimentalna škola je u provedbi do kraja ove školske godine, vrijeme za analizu ne postoji,, a već ulazi u sve škole u slijedećoj školskoj godini (rujan 2019.) bez analize pozitivnih i negativnih učinaka. gospođa cijelo vrijeme se fura na znanstvenicu, a ponaša se kao najobičnija nasilnica koja gura svoje bez obzira na kritike (ovdje ne mislim na kritike politike, već struke koja već mjesecima upozorava na mane ovog eksperimenta). ovdje se radi isključivo o mesijanskom kompleksu ministrice ....

Avatar nekakav
nekakav
13:33 10.06.2019.

predlažem školovanje roditelja, jer oni su u ovom obrazovnom lancu najveći problem, usko grlo. sami ne rade ništa s djecom, očekuju od škole da ih škola 'nauči' znanje. bez da djeca zagriju stolicu vježbajući zadatke, učeći. jer opći stav je da se djeca moraju igrati doma, a samo se u školi uči.

YY
yy1
16:02 10.06.2019.

Sad će Milan ministarku srušit.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije