Uoči upisa u srednju

Dodatnim testovima pred kraj školske godine opteretili osmaše

'04.03.2010., Slavonski Brod - Uz tradicionalni nacin prepisivanja iz klasicnog salabahtera, ucenici se koriste i sofisticiranijim metodama poput pokretnih radio stanica, walkie-talkieja, mobitela s e
'Ivica Galovic/PIXSELL'
09.05.2011.
u 14:00

Mnogi osmaši ovih dana intenzivno uče da bi popravili postojeće ocjene i povećali šanse da se upišu tamo gdje žele, pa im bilo kakav dodatni test značajno otežava život

Ne mogu vjerovati da osmaše pred kraj školske godine maltretiraju pisanjem raznih testova u sklopu projekta vanjskog vrednovanja obrazovanja, prilično ljutit kazao nam je otac jednog učenika, koji je, na sreću, superodlikaš, tako da s upisom u željenu srednju školu neće imati problema. No, za razliku od njega, mnogi osmaši ovih dana intenzivno uče da bi popravili postojeće ocjene i povećali šanse da se upišu tamo gdje žele, pa im bilo kakav dodatni test značajno otežava život.
– Riječ je o testovima vanjskog vrednovanja znanja, ali djeca ne znaju hoće li im ocjena iz tog testa utjecati na konačnu ocjenu iz predmeta. Nemam ništa protiv vanjskog vrednovanja obrazovanja i kvalitete rada škola, ali mislim da je izabrano pogrešno vrijeme. To treba obaviti na početku školske godine, kad djeca nisu toliko opterećena – zaključio je otac.

Provjera rada nastavnika

Osim osmaša, koji (ne svi, nego samo njih pet tisuća) zapravo pišu nacionalni test iz matematike, dodatnom provjerom obuhvaćeni su i učenici sedmih razreda. – Ove godine test je bio iz biologije i u mojoj školi pisao ga je samo jedan osmi razred. Djeci je na vrijeme najavljeno, tako da nije bilo iznenađenja. Nisu se trebali posebno pripremati niti se s njima nešto posebno radilo. Riječ je o projektu vanjskog vrednovanja škola i mislim da je dobro da djeca nauče kako ti testovi izgledaju – kazao nam je Željko Vidmar, ravnatelj zagrebačke Osnovne škole Tituša Brezovačkog. Test se mogao pisati 60 minuta, ali ga je, kaže, većina njegovih učenika riješila za pola sata ili 40 minuta. – Na temelju tih testova moći će se procijeniti koje dijelove programa treba promijeniti i u kom segmentu poboljšati rad škole i nastavnika – ističe Vidmar.
– Ja sam nastavnik zemljopisa i testova iz mog predmeta ove godine nije bilo. Nisu postojali određeni kriteriji za izbor razreda, nego je kocka slučajno pala na jedan – kaže nastavnik Damir Borošak. Testove organizira i provodi Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, zbog čega mnogi zaključuju kako bi mogla biti riječ o uvertiri za uvođenje male mature. U Osnovnoj školi Dragutina Kušlana ispit iz biologije proveden je 3. svibnja.
– Najavljen je više od mjesec dana unaprijed i mi smo jedna od 125 škola u kojima su učenici pisali samo test iz biologije. Već nekoliko godina učenici različitih razreda pišu testove iz pojedinih predmeta – kaže ravnateljica škole Jagoda Đukić.

Ocjene nisu mjera znanja

– Škola ne dobiva povratnu informaciju s kakvim su uspjehom djeca riješila testove. Mislim da služe prvenstveno za standardiziranje razine znanja učenika određenog uzrasta. Naši đaci nisu se bunili, nisu histerizirali, a ni dodatno učili. Rezultat nema nikakav utjecaj na uspjeh djeteta, pa nema ni razloga za nervozu – zaključuje ravnateljica Đukić. Slično kažu i ostali njezini kolege.

No, roditeljima, posebno osmaša, raznoraznih testova i jurnjave za ocjenom ipak je previše.

– Nemam ništa protiv podizanja kvalitete nastave niti vrednovanja rada nastavnika. Bilo bi dobro da se takav projekt provede do kraja kako bi se standardi škola ujednačili. Tada bi svaka petica pokrivala istu razinu znanja, jer je sada razlika između jedne i druge petice ogromna. Ali testiranje treba provoditi u drugom razdoblju školske godine i djeci treba jasno reći pišu li ga baš oni. U školi moje kćeri još uvijek ne znaju koji učenici osmog razreda će ga pisati. To je nedopustivo – kaže majka jedne osmašice.

S takvim mišljenjem slaže se i dio nastavnika, koji su uznemireni jer ne znaju mogu li rezultati testova imati ikakve posljedice na njihov rad.

Komentara 10

ZE
zeljkozeljko
15:18 09.05.2011.

A da se ukine nastava u 8. razredima? Nepašu testovi na početku nastave (nisu pripremljeni), na polugodištu(ipak su praznici, skijanja...), na kraju upisi, itd.

SI
sinaj
16:28 09.05.2011.

Ne mogu vjerovati da osmaše pred kraj školske godine maltretiraju pisanjem raznih testova u sklopu projekta vanjskog vrednovanja obrazovanja, prilično ljutit kazao nam je otac jednog učenika ____________________________________ Nevjerojatno je kako neki roditelji nemaju povjerenja u svoju djecu i kako ih bezumno žele zaštiti od života. Vanjsko je vrednovanje najbolja inovacija koja se uvela u zadnje vrijeme u obrazovanju. To je jedini način da se dobiju objektivni podaci o znanju učenika, i dobro je i za djecu i za profesore. Pa ako je napor pokazati što si naučio u tih osam godina, onda stvarno ne znam što im ne bi bio napor. Djeca su uglavnom ok, ali roditelji uvijek nešto fantaziraju. Takvim roditeljima predlažem da svoju djecu sami obrazuju kod kuće

BA
baš
17:03 12.05.2011.

Zar je to nešto čudno? Doista bi me čudilo kada bi kod nas bilo učinjeno nešto kako treba. Zato i jesmo ovako us***i i sluđeni.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije