Hrvatska će u srijedu navečer napokon biti potpuno povezana nakon što kineski izvođači radova u Pelješki most ugrade i posljednji od 165 segmenata nosive čelične konstrukcije. No, pogled prema Pelješkom mostu budi strah i nemir u Neumu kod turističkih djelatnika.
Posebno su zabrinuti djelatnici usmjereni na turizam koji imaju trgovine uz samu cestu. Kažu da velik broj putnika koji ide prema Dubrovniku stane u Nemu i ondje troši. No problem će, kažu, nastati kad kolone automobila krenu preko Pelješkog mosta.
“Nema tu nikakve pozitive. Otići će sav narod okolo, Neum će se zaobići, kao i svaka općina koja je na kraju puta. Kad se most otvori, mi više nećemo imati posla”, rekao je Kemal, ugostiteljski radnik za N1.
"Bit će izvjestan pad, u zimskom razdoblju u objektima koji su direktno na Jadranskoj turističkoj cesti nastat će neki minus, poslovat ćemo slabije nego što smo poslovali i morat ćemo tražiti neke nove puteve”, istaknuo je Stanko Raič, vlasnik restorana.
No nije sve u financijskim gubicima, kaže općinski načelnik. Pozitivna strana Pelješkog mosta jest ta što će se rasteretiti promet na GP-u Klek 1 i Klek 2, gdje se u ljetnim mjesecima stvaraju goleme gužve. “Koji je to obim i hoće li to znatno utjecati na Neum, vidjet ćemo tek kad se otvori most. Mislim da se most trebao izgraditi kao i svi drugi mostovi. Hrvatska ima pravo spojiti svoju obalu, svoj teritorij”, rekao je Dragan Jurković, načelnik Neuma.
Most će fizički spojiti Komarnu i Brijestu, put od Zagreba do Dubrovnika skratiti za dva sata, putnicima na GP-u u Neumu skratit će vrijeme čekanja, a lokalnom stanovništvu donijeti brojne benefite.
“Jedva čekamo, veselimo se ići preko našeg mosta”, “Ovo će biti i turistička atrakcija, bit će neki vidikovac i svašta", kazali su neki od građana.
Eto, vidimo da Kemal ima problem... No, da razni Kemali nisu godinama stvarali probleme, mosta ne bi niti bilo, pa sada taj isti Kemal ne bi tražio novi izvor prihoda...