Čitalačka pismenost bila je glavno ispitno područje ovogodišnjeg PISA ispitivanja, a Hrvatska je po rezultatima 15-godišnjih učenika osvojila 29. mjesto, iza slovenskih učenika, a ispred austrijskih, talijanskih, mađarskih, izraelskih vršnjaka. Rezultati su za naše učenike poražavajući. Naime, ispit čitalačke pismenosti svodi se na puko čitanje i razumijevanje, nije usredotočen na školske kurikule i reprodukciju usvojenih znanja.
U nastavku donosimo pitanja iz ovog područja. Najprije pročitajte polazni tekst, a onda pogledajte pitanja koja su dobili učenici.
1. Što bi Ivana88 htjela znati?
a) može li dati aspirin ozlijeđenoj kokoši
b) koliko često može dati aspirin ozlijeđenoj kokoši
c) kako da kontaktira s veterinarom zbog ozlijeđene kokoši
d) može li utvrditi razinu boli ozlijeđene kokoši
2. Zašto je Ivana88 odlučila objaviti svoje pitanje na internetskom forumu:
a) zato što ne zna kako pronaći veterinara
b) zato što misli da problem njezine kokoši nije ozbiljan
c) zato što želi što prije pomoći svojoj kokoši
3. Neke objave na forumu mogu biti vezane za temu, a neke objave ne. Klikni na DA ili NE da naznačiš jesu li navedene objave vezane za problem Ivane88?
a) je li objava Nade B79 vezana za problem Ivane88 - DA/NE
b) je li objava Marte vezana za problem Ivane88 - DA/NE
c) je li objava Ptičjih-popusta vezana za problem Ivane88 - DA/NE
d) je li objava Frana vezana za problem Ivane88 - DA/NE
4. Tko je imao pozitivno iskustvo s davanjem aspirina ozlijeđenoj kokoši?
a) Ivana88.
b) Nada B79
c) Marta
d) Boris
5. Zašto korisnik Ptičji-popusti odgovara na objavu Ivane88?
a) da reklamira svoj posao
b) da odgovori na pitanje Ivane88
c) da nadopuni Martin savjet
d) da pokaže da je stručnjak za ptice
6. Tko je objavio najpouzdaniji odgovor na pitanje Ivane88?
a) Nada B79
b) Marta
c) Ptičji-popusti
d) Fran
7. Zašto Fran ne može reći Ivani88 koju točno količinu aspirina može dati svojoj kokoši? (napiši odgovor)
Treba izgraditi još više cajkana, u škole uvesti hitno predmet cajkunarije. Aktualne cajke i cajkune podignuti na razinu antičkih bogova, pa da vidimo za koju godinu napredak u rezultatima PISA.