Izložba

Dovršena ulja na platnu Lovre Artukovića u galeriji Lauba

modeli poziraju za Pietu
Lovro Artuković
02.11.2011.
u 00:24

“Modeli poziraju za Pietu” i “Pieta obrnuto” dva su ulja na platnu Lovre Artukovića koja su svjetsku premijeru doživjela na skupnoj izložbi "Imaginarium II" koja se ovo ljeto održala u berlinskoj galeriji Wedding

“Modeli poziraju za Pietu” i “Pieta obrnuto”, dva ulja na platnu Lovre Artukovića, svjetsku su premijeru doživjeli na skupnoj izložbi "Imaginarium II" koja se ovo ljeto održala u berlinskoj galeriji Wedding, a od četvrtka 3. studenog od 20 sati mogu se pogledati u galeriji Lauba (Prilaz baruna Filipovića) kad će se održati i razgovor s autorom. Ondje će radovi prvi put biti predstavljeni u potpuno dovršenom obliku, a predstavit će ih kustosica Laube Vanja Žanko.

"Artukovićev primarni medij rada jest figurativno slikarstvo. Pri stvaranju svojih radova koristi tradicionalnu tehniku ulja na platnima velikog formata. U svojim radovima reinterpretira prizore pohranjene u kolektivnoj memoriji, ovoga puta jednu od najjačih ikonografskih tema velikih majstora slikarstva. Preuzima kršćansku temu Pieta kako bi portretirao muškarca i ženu približno jednakih godina, ali bez namjere da temu izloži blasfemiji, već da ukaže na trenutke u kojima stvarnost postaje iluzija.
Nazivi radova otkrivaju da je riječ o najkonkretnijim mogućim situacijama. Prvim radom, Modeli poziraju za Pietu, prikazao je realnu situaciju iz vlastitog ateljea s kojom bi se mogli poistovjetiti brojni modeli koji su nekada u prošlosti bili dijelom kreativnog procesa nastanka radova u kojima je prikazano Bogorodičino oplakivanje Krista. Iluzija koja se ovdje stvara očituje se u oslobođenju Piete sakralnog značenja, te naglašavanju erotske situacije gdje beživotno tijelo gologa muškarca leži u krilu odjevene žene. Modeli su njegovi berlinski prijatelji, plesačica Ari i glumac Carsten. Pieta obrnuto nastavak je erotizacije teme, a nastala je iz slučaja. Zapravo, ona je zbir raznih vizualnih senzacija i osobnih reminiscencija koje su se javile kod slikara i modela tijekom nastanka prve slike. I po tome je ova kompozicija daleko intuitivnija – modeli su u jednom trenutku poziranja sami zamijenili mjesta, zlatni grudnjak slučajno se našao na setu, a latice maka na Carstenovim usnama i Arinom tijelu samo su sredstvo kojim je bez ikakve simbolike pojačan vizualni dojam. Kao i u nekim ranijim ciklusima, iskristalizirala se Artukovićeva odlika da nove situacije nadograđuje iz već postojećih", piše na internetskoj stranici galerije Lauba.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije