DANAS U VEČERNJEM

Država je u škverove 'ulupala' 30 milijardi kuna

naslovnica 30.3.
30.03.2016.
u 00:06

Izuzev Lenca i Brodotrogira, koji su iskazali minimalnu dobit, ostala brodogradilišta i dalje posluju s gubicima

U javnosti je oduvijek vladalo mišljenje da je brodogradnja strateška industrija od koje država ima velike koristi. Međutim, realnost je suprotna – hrvatska brodogradnja jedan je od primjera spalionica javnog novca u čiju je sanaciju i restrukturiranje od 1992. uloženo 30 milijardi kuna poreznih obveznika, navode Anto Bajo, Marko Primorac i Martin Hanich u najnovijoj analizi Instituta za javne financije.

U Hrvatskoj posluje 259 poduzeća koja se bave gradnjom brodova i čamaca, ostvaruju oko dvije milijarde kuna prihoda od prodaje te zapošljavaju otprilike 11 tisuća radnika, no u sanaciji novac je išao za njih pet s oko 8000 radnika. Hrvatska je pred kraj prošle godine zauzimala 10. mjesto u svjetskoj knjizi narudžbi, prva je Kina s 43 posto tržišta, zatim Južna Koreja s 29 posto te Japan s 21 posto. Hrvatska u svjetskoj proizvodnji brodova sudjeluje s 0,23%, no za one koji sva ulaganja pravdaju strateškim značenjem te industrije, druga je u Europi s udjelom od 13%, odmah iza Rumunjske (57%).

Cijeli članak pročitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista ili prelistajte e-izdanje!

Iz Večernjeg lista izdvajamo i ove teme:

>>Karamarkova poruka predsjedniku Vlade: Orešković još ima podršku

>>Kaos na autocesti: Trebalo im je pet dana da počnu radovi u Sv. Roku

>>Nalikuje li pjesma za Eurosong previše švedskom megahitu?

>>Ljekovito bilje - Recepti legendarnog narodnog travara Sadika Sadikovića

Ključne riječi

Komentara 6

VA
vabriga
00:21 30.03.2016.

Hyundai brodogradilište u Pusanu (J. Korea) zapošljava 30.000 radnika i proizvede 68-70 brodova veličine 260 m do 400m (4000 TEU do 16.000TEU). Po tome bi Uljanik, 3 Maj ili Split sa po oko 3.000 radnika proizvesti po 6-7 brodova godišnje iste veličine. A koliko proizvedu? Jedan brod grade po godinu i duže! To je cijela priča sa dodatkom da Korea upotrijebi vlastiti čelik do zadnjje kvake na vratima, a mi uvozimo gotovo sve što ugradimo u brodove.

Avatar nekakav
nekakav
07:46 30.03.2016.

0,23% svjetske proizvodnje?! to treba slaviti. bocvane niti nema na listi! :) brodogradnja je jedan od zadnjih socijalističkih mitova koje treba razbiti. ne pridonosi domaćoj ekonomiji ni malo, već samo sisa, izvlači. mi nemamo željezne rude, mi nemamo koksaru, jer, jer je to štetno za okoliš, kao. mi nemamo proizvodnju opreme za brodove. motore proizvodimo po stranim licencama, starim preko 50 godina. naš najveći vrh vrhova u brodogradnji su kontejnerski brodovi, manji tankeri, poneki trajekt. ne radimo podmornice, ne radimo superluksuzne velike jahte. to što mi radimo radimo samo zbog masnih domaćih državnih subvencija. 30 mlrd kuna smo dali, da bi 8.000 radnika imalo posao... 500.000 eura po radniku. pa lijepo. zašto onda nismo s istim iznosom podupirali tekstilce? istu važnost imaju. ili metalce? baš smo morali tolki novac u brodogradnju bacati? pa zašto? naša tehnologija gradnje brodova je s kraja 19. stoljeća. najveći tehnološki skok nam je bio prestanak upotrebe zakovica i prelazak na zavarivanje metala. državnu potporu brodogradnji treba ukinuti. od tog novca samo dobro žive ovi na moru. zamislite da je u poljoprivredu ulupano 30 mlrd kuna.... mi bi danas austrijancima prodavali svinjetinu, a ne obratno.

Avatar babas
babas
03:17 30.03.2016.

Sve te neuspješne sanacije su pljačka poreznih obveznika. To je kriminal u kojemu su se mnogi obogatili,vodstva firmi isisavaju,a političari upumpavaju novac,i nije to samo u brodogradnji,već i u bankarskom sektoru i mnogim drugima. Eto danas čujem da je jedan HDZovac kupio tvornicu Kamensko u centru Zagreba za 3 miljuna eura 6000 m 2. Političari su najbogatiji ljudi,a mi smo njihovo roblje.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije