Dok pojedini trgovački lanci u Hrvatskoj kreću u bespoštedan rat za potrošače s kampanjama "unije niskih cijena" i pojedine artikle snižavaju do 17%, posebno one na koje Hrvatska do 1. srpnja ima carine i do 40%, proizvođači mlijeka u Hrvatskoj – Dukat, Meggle i Vindija – od 15. svibnja najavili su dizanje cijena mlijeka i mliječnih proizvoda.
Nijedna od mljekarskih kuća nije se još oglasila priopćenjem o poskupljenjima, no od trgovaca kojima su dostavili cjenike neslužbeno doznajemo da je riječ o poskupljenjima u prosjeku od 10 posto. Svježe mlijeko u prosjeku će poskupjeti 10,7 do 11,8 posto, trajno mlijeko od 2 do 16 posto, a najviše jogurti, od 8,7 posto do 25,6 posto kada je riječ o voćnim jogurtima. Branko Bobetić, direktor Gospodarsko-interesnog udruženja Croatiastočar, kazao nam je kako su mljekare na dizanje cijena prisilili poremećaji na tržištu poput aflatoksina, pada potrošnje i smanjene proizvodnje, povećanih troškova poslovanja i otkupne cijene mlijeka.
- Dukat je, nažalost, prisiljen izvršiti korekciju cijena dijela asortimana, što je posljedica vrtoglavog rasta ulaznih troškova, posebno cijena energenata. Tako je, na primjer, cijena tehnološke pare u 2013. godini povećana za čak 120 posto u odnosu na prethodnu godinu, što predstavlja iznimno veliko opterećenje na proizvođačke cijene, koje se, nažalost, djelomično mora ugraditi i u cijenu gotovog proizvoda. Unatoč tome, ističemo kako cijene mlijeka i mliječnih proizvoda u prvom kvartalu 2013. godine bilježe pad u odnosu na isto razdoblje lani, unatoč uvođenju PDV-a na mlijeko - priopćili su iz Dukata.
>> Jakovini rok do četvrtka, mljekari prijete novim prosvjedima