Brodski inovatori Ivan Jakobović i Darko Samardžija svojim su pokusima dokazali kako je bežični prijenos električne energije moguć preko Teslina transformatora! Ovo otkriće najbolje bi se moglo primijeniti kod električnih automobila, kojih je danas malo u Hrvatskoj upravo zbog kompliciranog i dugotrajnog načina punjenja.
Dosad 'zabranjeno znanje'
Jakobović kaže kako je na ideju došao logično razmišljajući da, ako se negdje u zraku nalazi nekakav elektricitet kojeg želimo uzeti, najprije mora postojati antena koja će primiti taj elektricitet.
– Antena mora biti povezana s diodama kroz koje će proći struja. Tako dobivamo istosmjernu struju koja onda ide u kondenzator gdje se kondenzira, odnosno u akumulator gdje se puni. Takvi kondenzatorski akumulatori ugradili bi se onda u automobile zajedno s antenom preko koje bi se obavljalo punjenje – pojašnjava Jakobović.
On dodaje kako su Teslini transformatori dosad tretirani kao "zabranjeno znanje" i kako je on na ovaj način srušio mit o nemogućem bežičnom prijenosu struje. Najveći problem kod električnih automobila dosad je predstavljao kratki spoj prilikom sudara, jer bi tada baterija na automobilu eksplodirala. To je riješeno na način da su baterije razdijeljene na mnogo mikrobaterija, paralelno-serijski povezanih u grozdove. Međutim, time se povećalo vrijeme punjenja i postavilo se pitanje kako ga skratiti.
Prema zamisli brodskog "profesora Baltazara", na svim tunelima, naplatnim kućicama, nadvožnjacima i benzinskim crpkama postavili bi se primijenjeni modeli transformatora.
Punjenje desetak sekundi
– Prolaskom automobila kroz te objekte, napon s transformatora automatski bi dolazio na sklop i bateriju postavljene na autu. Umjesto nekoliko sati, nadopunjavanje baterije tako bi trajalo svega desetak sekundi i moglo bi se obavljati po cijeloj Hrvatskoj, a naplaćivalo bi se kroz cestarinu - rekao je Samardžija.
Praktičnom primjenom Teslina transformatora ostvarila bi se ušteda vremena i novca, a o ekološkom učinku da se i ne govori. Ovakvi bi se sklopovi, ističu inovatori, uz mala ulaganja mogli ugraditi i u tzv. hibridne automobile, koji imaju i benzinske i elektromotore.