Rok za isporuku pet električnih automobila za koprivničku upravu, koja se prva u Hrvatskoj odlučila za nabavu takvih vozila, jest šest mjeseci nakon potpisivanja ugovora.
Ugovor
Gradsko vijeće ovlastilo je gradonačelnicu Vesnu Želježnjak da sklopi ugovor s Gašparić Autom iz Vukovine, pobjednikom natječaja, no do toga još nije došlo jer do danas traje žalbeni rok. Ako neće biti problema, pet Mitshubisija i-Miev trebalo bi stići najkasnije do kolovoza. Međutim, ako se stvar zakomplicira, rok isporuke doći će u pitanje.
Stvar je u tome da takvih automobila autokuće nemaju “na lageru”, već ih naručuju od proizvođača prema narudžbama kupaca. Provjerili smo to u autosalonima diljem Hrvatske.
Penali
- Vi ste tek drugi koji uopće pita za taj automobil u zadnje dvije godine. Mi ga trenutačno nemamo, trebali biste kontaktirati uvoznika za Mitsubishi, Gašparić Auto. Koliko znam, oni imaju jedan, pa ga možete i probati. Ja sam ga vozio, zanimljiv je to automobil - rekao je djelatnik iz Auto Moto Škosa Osijek.
U Gašparić Autu rekli su da je cijena i-MiEV-a 230.000 kuna, ali da svi već mjesecima nestrpljivo iščekuju da Ministarstvo zaštite okoliša “amenuje” subvencije na električna vozila. Govori se o 40-ak tisuća kuna. U Gašpariću se nadaju da će cijena na kraju pasti i na oko 170.000 kuna.
- Trenutačno imamo možda vozilo ili dva za isporuku. Sve drugo čeka se najmanje tri mjeseca, a možda i više. Ako biste se odlučili za i-MiEV i naručili ga do sredine ožujka, uspjeli bismo ‘uloviti’ proizvodnju u lipnju, a u Kopar bi automobil iz Japana došao negdje u srpnju - istaknuo je Gašparićev djelatnik prodaje.
Koprivnica, izdašno potpomognuta novcem EU-a i Fonda za zaštitu okoliša, pet elektromobila kupit će po cijeni od 970.000 kuna bez PDV-a. Uključivši PDV, svaki će i-Miev stajati 242.000 kuna.
U slučaju da se automobili ne isporuče u roku, ugovoreni su penali u iznosu od deset posto cijene.
Iz slike mi se čini da su ti automobili u rangu VW up-a ili nekog drugog automobila niže klase čija je cijena oko 10 000 EUR-a. Prosječna potrošnja tih automobila je oko 4 do 5 litara na 100 km. Ako odbijemao od 170 000 kuna 80 000 kuna dobijemo 90 000 kuna za gorivo. Naka je cijena goriva 15 kuna za litru. Možemo kupiti 6000 litara ili preći udaljenost od 120 000 km. U slučaju elektroautomobila će biti potrebna promijena bateria na toj kilometraži to znači oko 800 punjenja i pražnjenja. Što se tiče emisije CO2 na tako maloj kubikaži je zanemariva u razmjeru na sve ostalo što emitira stakleničke plinove. To Vam izgleda kao kad tvrka želi uštedjeti na toaletnom papiru, a ne tamo gdje se stavrno stavraju troškovi. Što se tiče imagea i marketinga pravac je dobar, jer smo prvi koji u tako nešto investiraju.