Damir Zorić, predsjednik upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranje i predsjednik uprave Euroherca, otkrio je na opatijskoj konferenciji Hrvatski dani osiguranja da će njegova tvrtka napraviti iskorak i biti prvi hrvatski osiguravatelj koji otvara podružnicu u Austriji.
- Dosta nam je gledati koliko nam je tržišta uzeo Wiener ili Grawe, idemo mi uzeti njima – poručio je Zorić.
Čelnik Croatia osiguranja Damir Vanđelić iskazao je žaljenje što će to konkurencija napraviti prva i referirao se na Croatijine planove širenja u regiji.
- Kad uspijemo u akvizicijama u susjednim zemljama, u čemu nas podržava naš regulator, ali ne i slovenski koji smatra da nismo dovoljno dobri za njih, naši će ljudi biti osnovna pokretačka snaga u upravljanju na tom tržištu, imamo jak menadžment – istaknuo je Vanđelić te dodao da je globalno okruženje trenutačno puno stabilnije nego prije, ali i da nestabilno okruženje pruža niz prednosti.
- Moji se ljudi bave time da razviju nove proizvode, primjerice one koji pokrivaju rizike od terorizma, mi smo ti koji preuzimamo sve rizike i svaka nestabilnost naša je prilika za nove proizvode. Moramo stvarati prilike – zaključio je Vanđelić.
Šef CO-a komentirao je i najavljenu poreznu reformu te istaknuo da porezni paket nije najbolje naciljao određene grane da im pomogne u rastu, nego ih pokušava iskoristiti da iz njih izvuče rast. Potencijale za gospodarski rast Hrvatske vidi u turizmu i poljoprivredi, ponajprije u eko uzgoju. Govoreći o daljnjim trendovima u osiguravateljnoj industriji, Damir Zorić slikovito se izrazio o digitalizaciji i većoj migraciji na ugovaranje polica internetom.
- Priča o digitalizaciji podsjeća me na dva fratra koji uz popodnevni capuccino raspravljaju o tome hoće li Papa dopustiti da se se žene pa jedan kaže: Mi to sigurno nećemo doživjeti, ali možda naša djeca hoće – nasmijao je publiku Zorić te poentirao da problem digitalizacije nije samo na društvima, nego i na tržištu koje bi to trebalo prihvatiti, a mi smo prilično konzervativno društvo u kojem ljudi teško mijenjaju navike i teško da će se njegova generacija na to odlučivati.
>> Neobično, ali istinito: Zlato je jedina hrvatska "porezna oaza"