Ovaj je mjesec HŽ ponešto izmijenio vozni red, što se odnosi i na linije koje prolaze kroz Zagorje. Kako nam je rekao šef Željezničkog kolodvora u Zaboku Boris Tisanić, u Zagorju uz nekoliko manjih korekcija u polasku i odlasku izmjena ima na tri linije, i to na zadovoljstvo putnika. Tako jutarnji vlak koji radnim danom iz Zaboka u 6.23 polazi prema Krapini od sada ide i dalje prema Đurmancu, gdje dolazi u 6.52 sati. Isto tako i popodnevni vlak koji iz Krapine polazi u 12.57 vozi također do Đurmanca. Nedjeljom i blagdanom je u 16.41 sati uvedena i linija iz Đurmanca prema Zaboku i Zagrebu.
Još i kasni...
Unatoč tomu što su uvedene nove linije, vlakovi su iz godine u godinu sve sporiji. Usporedili smo vozne redove iz 1984. i 2001. i zamijetili da svi vlakovi na relaciji Zabok – Zagreb dugoj 39 kilometara voze danas najmanje deset minuta dulje nego prije 26 godina. Prije tridesetak godina brzi vlakovi u Zagreb došli su za 40-ak minuta, putnički za 50 minuta, a danas im treba više od sata. Nekada su vlakovi od Zagreba do Zaprešića vozili brzinom od 80 kilometara na sat, a od Zaprešića do Zagreba i 100 kilometara na sat, a danas na najkritičnijoj dionici od Zaboka do Velikog Trgovišća vlak vozi brzinom od samo 40 kilometara na sat.
– Prije 26 godina neki vlakovi došli su iz Zaboka do Zagreba za samo 38 minuta, što je danas znanstvena fantastika. Prema današnjem voznom redu tu relaciju prevale za čak 1.09 sati, ako se računaju i stajanja na stanicama, što je prosječna brzina od samo 34 kilometara na sat. Ali čak ni takav vozni red ne mogu održati jer često vlak kasni barem nekoliko minuta. I dok europske željeznice idu pomalo prema 22. stoljeću, naš zagorski cug ide u 19. stoljeće – požalio se čitatelj iz Bedekovčine.
Remont nije napravljen
Dodao je da zadnjih 20 godina u Zagorju ništa nije uloženo u modernizaciju. Zašto nije, upitali smo i Branimira Jerneića, direktora HŽ-a Infrastrukture.
– Za sve je kriv Grad Zabok i gradonačelnik Hanžek jer tri godine i osam mjeseci nisu mogli donijeti prostorni plan, iako je dokumentacija za remont i modernizaciju bila pripremljena. Donijeli su ga tek u ožujku 2009., a od tada pa dok se ne napravi glavni projekt treba godinu i pol – kaže Jerneić.
Kakve veze ima Hanzek sa modernizacijom pruge. Kaj je on serif Zagorja pa da se mora pitati da se osposobi npr. pruga ZG-VZ ili, nedajboze, mozda i elektrificira?