"Djeluj, biraj, utječi" slogan je europske kampanje za sljedeće europske izbore koji će se održavati od 22. do 25. svibnja 2014. godine na razini cijele Europske unije, pa tako i u Hrvatskoj. Na predstavljanju te kampanje, danas je predsjednik Hrvatskog sabora Josip Leko objasnio da se mi u Hrvatskoj želimo baviti pitanjima kakvu Uniju želimo, a ne dati prevagu pitanju „sa ili bez“ Europske unije.
- Želimo vidjeti Europu kao zajednicu u kojoj dijelimo zajedničku budućnost i izazove. Ti izbori predstavljat će, u ovim izazovnim vremenima gospodarske krize, svojevrstan test potpore javnosti institucijama Europske unije – rekao je Leko te podsjetio da posljednjih nekoliko europskih izbora, pa tako i prvi izbori provedeni u travnju ove godine u Hrvatskoj, pokazuju konstatan pad broja birača, pa je tako 2009. na posljednjih europskim izborima odaziv dosad bio najniži i iznosio je 43 posto, što je variralo od članice do članice. Tako je primjerice, odaziv u Luxembourgu bio preko 90%, a u Slovačkoj 18%, dok je odaziv hrvatskih birača na ad-hoc europskim izborima u travnju ove godine iznosio približno 21%, što je jedan od najnižih prosjeka u Uniji.
- Rezultati gotovo svih istraživanja koja su se bavila opadanjem potpore europske javnosti mogu se svesti pod zajednički nazivnik, a to je da institucijama Unije treba osigurati jači demokratski legitimitet. Nadamo se da će sljedeći izbori biti korak u smjeru približavanja Unije građanima te im pružiti osjećaj da je njihov glas važan i ujedno im dati novu priliku da utječu na budućnost Europe – rekao je Leko te dodao da će slijedeće godine 500 milijuna građana Unije birati predstavnike u Europski parlament, a ujedno će indirektno birati i sljedećega predsjednika Europske komisije.
>> Prijevremenih izbora neće biti, Kukuriku zajedno na izbore za EU