Nakon što je nabava službenih vozila za Vladu i Sabor podigla prašinu i izazvala lavinu negativnih reakcija, donosimo cjelokupan popis svih naručenih automobila i njihovih cijena.
Na osnovi upita Državnog ureda za središnju javnu nabavu, Ured za opće poslove Hrvatskoga sabora i Vlade RH (UZOP) iskazao je potrebu za 9 automobila gornje srednje klase, 11 automobila srednje klase, 5 automobila niže klase (gradska) i 2 dostavna automobila (teretna).
Nakon što je Državni ured za središnju javnu nabavu proveo postupak javne nabave, dobivena je najpovoljnija ponuda za sljedeće automobile:
– gornja srednja klasa – AUDI A6 3.0 QUATRO, snage 150 kW, s osnovnom standardnom serijskom opremom (9 kom.)
– srednja klasa – OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI, snage 96 kW (6 kom. sa serijskom opremom) i 143kW (5 kom. s dodatnim automatskim mjenjačem)
– niža klasa – OPEL CORSA 1.2, snage 63 kW (5 kom.)
– dostavna vozila – VW CADDY 1.6 DIESEL (2 kom.)
Navedeni automobili, za razliku od dosadašnjih, nisu kupljeni i nisu vlasništvo UZOP-a već će biti nabavljani putem operativnog leasinga na razdoblje od 60 mjeseci uz niže navedene mjesečne troškove:
– AUDI A6 3.0 QUATRO – 879,15 eura + PDV
– OPEL INSIGNIA 2.0 CDTI – 297,89 eura + PDV, odnosno 458,97 eura
– OPEL CORSA 1.2 – 106,35 eura + PDV
– VW CADDY 1.6 DIESEL – 199,27 eura + PDV
Srednja i viša klasa
Služba za medije Hrvatskog sabora napominje da odabir marke i modela automobila nije u nadležnosti UZOP-a, već su oni rezultat provedenog postupka javne nabave Državnog ureda za središnju javnu nabavu na osnovi iskazanih potreba. UZOP je u svojim potrebama iskazao samo klasu vozila na osnovi navedenih odluka te je čak i zatražio niže klase automobila od onih propisanih odlukama.
Od navedenog broja vozila (27 kom.), UZOP je određeni broj vozila dužan staviti na raspolaganje i Uredu predsjednika Republike Hrvatske, a također potrebno je napomenuti da će sva navedena vozila UZOP kao zajednička stručna služba koristiti za potrebe Hrvatskog sabora, Vlade Republike Hrvatske, Vladinih ureda kao i Ureda predsjednika RH. Trenutačno se vozilima UZOP-a gornje srednje klase dodatno koriste novoformirana tijela koja do sada nisu vršila nabavu vozila, kao što su Državni ured za središnju javnu nabavu, Državni ured za upravljanje državnom imovinom, Državni ured za Hrvate izvan RH te Ministarstvo obrta i poduzetništva, uz još jedan automobil donje srednje klase.
Vozila gornje klase namijenjena su za prijevoz potpredsjednika Hrvatskoga sabora (5 kom.), potpredsjednike Vlade Republike Hrvatske kao i za protokolarne državne poslove.
Vozila srednje klase namijenjena su za odrađivanje operativnih poslova UZOP-a (službena putovanja u zemlji i inozemstvu, dostave te za obavljanje drugih tehničkih poslova).
Potrebno je naglasiti da UZOP trenutačno raspolaže sa 50 vozila raznih kategorija i marki, za razliku od ljeta 2012. godine kada ih je bilo 90, a za koja je isključivo zbog racionalizacije poslovanja izvršen otpis (za njih četrdesetak) koja su prodana putem javne dražbe.
Velika sredstva za održavanje
Postojeća vozila (sva u vlasništvu UZOP-a) u prosjeku su stara 10 i više godina s prosječno prevezenih 250 tisuća kilometara te se za njih izdvajaju velika sredstva za održavanje.
Također, planiranom obnovom voznog parka neće biti zamijenjena sva vozila već će se dio njih zadržati. Zbog racionalizacije troškova, UZOP neće ići u obnovu dijela voznog parka za ona vozila za koja je analizom utvrđena neisplativost plaćanja rata leasinga (visine naknada), odnosno neiskoristivost vozila (manji broj prijeđenih kilometara). Racionalizacijom poslovanja smanjen je dosadašnji broj vozila namijenjenih dostavi i tehničkoj službi.
Planiranom nabavom i obnovom voznog parka neće se povećati vozni park te će se rashodovana vozila također prodati i prihod uplatiti u Državni proračun RH. Zadnja nabava vozila za potrebe UZOP-a obavljena je 2005. godine.
S obzirom na to da UZOP posjeduje servisnu automehaničarsku radionicu, prilikom iskazivanja potreba prema Državnom uredu za javnu nabavu UZOP je, za razliku od drugih tijela državne uprave, zatražio nabavu automobila bez troškova održavanja te će na osnovi spomenute prodaje vlastitih automobila iskoristiti stečene bonuse prilikom registracije i obveznog osiguranja novonabavljenih vozila, čime će se ostvariti dodatna ušteda.
>> Milanović: Realne brojke su manje, u četvrtak mijenjamo odluku!
>> Rasplet afere koju je otkrio Večernjak – 'Ugovor ne možemo raskinuti, auti idu u MUP!?'
Bicikle svima, bicikle.