Vijeće muftija Islamske zajednice u BiH, razmatrajući pitanja brojnih članova i pripadnika Islamske zajednice o tome je li dopušteno korištenje kamatnih kredita za rješavanje stambenog pitanja, školovanja djece kao i drugih nužnih potreba, donijelo je “Fetvu o dozvoli za uzimanje kamatnog kredita radi zadovoljavanja nužnih životnih potreba”.
“Opće je poznato da islam izričito zabranjuje kamatu. U Kuranu stoji: “A Alah je dopustio trgovinu, a zabranio kamatu”. To je propisano zbog toga što bogati ljudi kamatom eksploatiraju siromašne. Kamatom se podcjenjuje vrijednost ljudskog rada i temeljena je na pogrešnoj percepciji da je novac sam sebi cilj, a ne sredstvo...”, piše u Fetvi. Dalje se obrazlaže da su islamski pravnici u prošlom stoljeću ipak morali odgovoriti na novu realnost.
“Nužda zakon mijenja i potreba ima snagu nužde... Drugim riječima, u situacijama nužde ili potrebe, dopušteno je posuditi novac od banke koja posluje s kamatom, uz napomenu da zabrana kamate ostaje na snazi... On je vas izabrao i u vjeri vam nije ništa teško propisao. Alah hoće da vam olakša, a ne da imate teškoće“, objašnjavaju muftije.
U Fetvi pise da nije dopusteno da musliman od muslimana uzima kamate . A preporucuje se muslimanima da od krscana I zidova uzimaju kamate. Ujedno muslimanima se dozvoljava da lazu krscanima I zidovima posto se oni smatraju kafirima to jestest nevijernicima ..