Mjesecima nakon što je istekao zakonski rok za konverziju CHF kredita, ona je uspjela i Željku Kovačiću, osobi sa specifičnim invaliditetom koji mu je jako otežao komunikaciju sa Zagrebačkom bankom. Kovačić je gluhonijema osoba, pa se čak i uz tumača teško sporazumijeva, posebno kad su posrijedi komplicirane bankarske transakcije.
– Nisam bio zadovoljan prijedlogom konverzije i tražio sam nižu kamatu. Zato nisam potpisao pristanak na konverziju. U banci su mi rekli da će mi odgovoriti pismom koje sam čekao, a kad sam ponovno došao u banku, rekli su mi da sam dva dana zakasnio i da je rok za konverziju istekao – objasnio nam je uz pomoć volonterke Udruge Franak Ž. Kovačić što se događalo.
U banci su ga uputili da preda zahtjev za naknadnu konverziju, a nakon pet mjeseci dobio je – odbijenicu. – Bio sam razočaran i sjetio sam se Udruge Franak. Upoznao sam njihovu volonterku i predstavnika Gorana Aleksića i dao sam im punomoć da umjesto mene razgovaraju s bankom. Bili su pravi borci i konačno je banka pristala – sretan je Kovačić. Iz Franka ističu da im je u pomoć priskočila i pravobraniteljica za osobe s invaliditetom te je, nakon prepiske, Zaba ipak odlučila odobriti naknadnu konverziju Ž. Kovačiću, ali i još jednoj osobi.
– Pozdravljamo humanu gestu Zabe i pozivamo i njih i sve druge banke da odobre naknadne konverzije iz opravdanih razloga; kada je netko uime dužnika primio poštu, ako su imali nesreću u obitelji ili nisu shvatili o čemu se radi – apeliraju iz Franka te ističu da će takve geste pridonijeti povjerenju javnosti u banke. Iz Zabe se nisu očitovali o slučaju niti komentirali koliko su ovakvih zahtjeva imali i proveli, a RBA, Splitska i Erste poručuju da su sve naknadne zahtjeve uvažili i uvažavaju. Splitska ih je imala desetak.
>> Hoće li zaduženi u 2017. biti mirni? Evo što će se događati s kamatama za kredite u kunama i eurima
banka je opet uspiejla da je ignorirala zahjev korisnika i bilo ej po njenom. ma nema tu pomoci ovakakv sviejt treba unistiti