Katolička crkva optužila je svjetovne medije da su radi profita potpuno
zapostavili pravo čitatelja na objektivno informiranje. Tržišni je
uspjeh postao norma kojoj se sve drugo mora podložiti, a taj se fenomen
naziva “publicitet zla”. Mediji sve više postaju žrtvom korporativnog
novinarstva i svih inačica njihove sprege s kapitalom, pa i politikom,
tvrdi komisija Iustitia et pax Hrvatske biskupske konferencije u svojoj
izjavi “Hrvatski mediji i tržište”. Iako je Crkva dugo nezadovoljna
medijskom slikom Hrvatske, do sada se nisu mogle čuti ovako izravne
optužbe.
- Gledajući naglaske većine medija u Hrvatskoj, odmah se primjećuje da
je crna kronika postala suvišna rubrika jer je gotovo najveći dio
prostora u medijima zapravo već pretvoren u crnu kroniku - ističe se u
izjavi te se upozorava da mediji svojim pisanjem potiču zlo.
Crkva upozorava i na prisutnost “medijskog reketa” jer pojedini mediji
traže novac u zamjenu za “korektno pisanje” ili prešućivanje. Ovakvi
“ugovori” dodatna su ljaga proklamiranoj “slobodi medija”, ali i javnim
dužnosnicima koji su pristali, novcem poreznih obveznika, platiti
vlastitu medijsku promidžbu.
Time se otvara i problem sprege politike i medija s novcem, kao
zajedničkim nazivnikom, pri čemu informiranje javnosti nije više svrha,
nego je “kolateralni učinak” interakcije triju moći: kapitala, medija i
politike. U svemu tome, pod pritiskom izdavača, vlasnika medija i
kapitala, sve više trpi novinarska struka, novinari općenito, koji
protiv svoje volje postaju “plaćenici zla”.
Crkva traži da se mediji i njihovi vlasnici, čija je moć, ali i
odgovornost, u društvu golema, suprotstave “tržišnom fundamentalizmu”
kao i njegovu proizvodu, “reketarenju zlom” u društvu, te poručuje da
oni u tome ne bi trebali sudjelovati. U određenim situacijama potreban
je i bojkot medija, u kojemu bi trebali sudjelovati i novinari koji
rade u njima. Zanimljivo je da i najnoviji broj Glasa Koncila u svomu
uvodniku žestoko kritizira medije.
ŽESTOKA KRITIKA Katolička crkva nezadovoljna medijima