turizam

Gosti manje troše: Upitna zarada od osam milijardi eura!

'13.07.2013., Lopar - Rajska plaza u Loparuna otoku Rabu uvrstena je medju 100 najlijepsih plaza svijeta. Photo: Borna Filic/PIXSELL'
'Borna Filic/PIXSELL'
25.07.2013.
u 19:20

Posjećenost i zarada od turista razlikuju se od mjesta do mjesta, u Dubrovniku su neke suvenirnice početkom srpnja dan završavale sa 0 kn prometa

Prošli vikend u Hrvatsku je, prema podacima MUP-a, ušlo 87.608 stranaca više nego isti vikend lani, što znači da napokon možemo reći da je sezona počela. Prva dva vikenda ove godine bila su dosta loša, a turistički i ugostiteljski djelatnici kažu da će teško nadoknaditi dosadašnje gubitke ako do kraja sezone i budu puni. Što znači i da će se teško dostići i lanjska zarada od gotovo sedam milijardi eura. Sličan zaključak donesen je i na posljednjoj sjednici Turističkog poslovnog vijeća, na kojoj je utvrđeno da ovogodišnju sezonu obilježavaju nešto slabiji poslovni pokazatelji te da se minus zabilježen u lipnju i srpnju neće moći potpuno nadoknaditi do kraja godine.

Vratila se konkurencija

Lagan pad uvjetovan je povratkom konkurentnih destinacija Grčke i Španjolske na tržište, kazali su u Vijeću i dodali da su otegotne okolnosti za sezonu i uvođenje viza za npr. rusko tržište te uvođenje fiskalizacije u jeku sezone. I direktor hotela Makarska Bepo Srzić primijetio je da se rusko, ukrajinsko i bosansko-hercegovačko tržište znatno smanjilo, a predsjednik Udruge privatnih iznajmljivača u Poreču Alfredo Golob tu je dodao i Talijane na koje, tvrdi, više nitko i ne računa. Predsjednik Udruge privatnih iznajmljivača Makarska Anđelo Kujundžić žali nam se da je sezona 50 posto lošija nego lani, a podbacili su, kaže, gosti iz BiH, Česi i Mađari.

Prema podacima o konkurentnosti Hrvatske u turizmu, koju računa i objavljuje Svjetski ekonomski forum, a prenio je HNB u svom posljednjem biltenu, Hrvatska je zauzela relativno visoko mjesto – 35. među 140 zemalja, no u odnosu na svoje glavne turističke konkurente Hrvatska je na svjetskoj razini konkurentnija samo od Bugarske, Turske i Crne Gore. Kada se razgovara s ljudima s terena, dolazi se do zaključka da je slika sezone drugačija od mjesta do mjesta na Jadranu, pa čak i u različitim dijelovima istog grada, a većina je složna u stavu da gosti troše manje nego prije.

– Sve je puno ako šetate gradom, gosti troše, nije nešto bajno, ali troše – kaže nam poznati dubrovački ugostitelj Ivo Rudenjak koji ima restoran unutar dubrovačkih zidina. U drugom pak dijelu Dubrovnika ugostitelji bilježe dnevne gubitke od gotovo 4000 kuna u odnosu na isto razdoblje lani, a neke suvenirnice u drugom tjednu srpnja čak su tri dana u tjednu završavale s nula kuna prometa.

I stranci paze na troškove

– Negdje je na Jadranu bolje, kao recimo u Baški na Krku, negdje je isto, a negdje lošije kao u Malinskoj. Situacija se mijenja – kaže predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja i turizma u HGK Nedjeljko Pinezić te dodaje da se pad najviše osjeća kod iznajmljivača koji nemaju ugovore s kvalitetnim turoperatorima. – Zaboravljamo da su i druge zemlje imale krizu pa gosti dva puta razmisle prije nego potroše novac – zaključuje Pinezić. 

>> Sezona 'visi': Ceste za more poluprazne, Lorencin u Irskoj 

>> Lorencin: Unatoč teškoćama predsezona je iznimno uspješna

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije