Kristjan Staničić:

Gostiju će svaki dan biti sve više, moramo ostati odgovorni

Kristjan Staničić
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
1/3
29.06.2020.
u 17:45

Rezultati intenzivne kampanje turističkog oglašavanja odlični su, posebice u online segmentu

Prvi čovjek Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić vodi promociju zemlje u nikad izazovnijim okolnostima, ali dio svog vremena izdvaja i za izbore. Na HDZ-ovoj je listi u 8. izbornoj jedinici.

Situacija s koronom ponovno se usložnjuje. U kojoj je mjeri teniski turnir u Zadru pokvario imidž Hrvatske i vjerujete li i dalje da je u 2020. moguće ostvariti trećinu turističkih rezultata iz 2019.?

Situacija u Zadru neće se negativno odraziti na turistički promet i booking. I dalje na tržištu kotiramo kao jedna od najpoželjnijih destinacija na Mediteranu i gotovo smo jedina država u Europi u kojoj se realizira turistički promet. Puno smo radili na promociji Hrvatske kao sigurnog odredišta u kontekstu borbe protiv COVID-19 i uz oprez i odgovornost svih nas nužno je zadržati taj imidž. U ovom se trenutku nalazimo na oko 25 posto prošlogodišnjeg rezultata mjerenog noćenjima, a kako smo ušli u glavni ljetni dio turističke godine, očekujemo daljnji rast intenziteta turističkog prometa. Živimo u vremenima kada se tržišne okolnosti vrlo brzo mijenjaju, no ostane li epidemiološka situacija približna sadašnjoj, i dalje ostajemo pri procjeni kako ćemo u ovoj godini ostvariti oko 30 posto prošlogodišnjeg rekordnog rezultata.

Najavljena je promotivna kampanja HTZ-a za domaće goste, a Slovenci uz sličnu kampanju dobivaju i vaučer od 200 eura da ostanu na odmoru u zemlji. Mislite li da će pojačana promocija biti dovoljna da na Jadranu poraste broj domaćih gostiju?

S obzirom na tržišne okolnosti, jasno je kako turističke zemlje određenim pogodnostima i poticajima žele motivirati domaće stanovništvo da turistička putovanja realiziraju unutar vlastite zemlje. Čine to Slovenci, Talijani i još neke zemlje. Takve inicijative nisu ništa novo i neuobičajeno. Riječ je o jednoj od mjera kojima je cilj što brži oporavak turističkog sektora i domaćega gospodarstva. Unatoč takvim kampanjama u pojedinim zemljama, vjerujem kako Hrvatska ima sve preduvjete i prednosti za uspješno privlačenje stranih, ali i domaćih turista. Činimo sve što možemo da svojim promotivnim aktivnostima privučemo što veći broj turista u Hrvatsku. Također, u ovoj situaciji pozdravljam i doprinos hrvatskih turističkih subjekata u privlačenju gostiju u svoje destinacije plasmanom atraktivnih ponuda s pogodnostima kao što su popusti, besplatni transferi, izleti, podmirivanje troškova trajekta i slično.

Već je dulje HTZ promotivno prisutan online, a odnedavno i klasičnim kampanjama oglašavanja. Kakvi su rezultati i koja tržišta najbolje reagiraju?

S intenzivnim kampanjama oglašavanja počeli smo početkom lipnja na sedam ključnih europskih tržišta, među kojima su Njemačka, Austrija, Slovenija, Poljska, Češka, Slovačka, Mađarska, a ovih dana krećemo i s velikom promocijom u Nizozemskoj, Belgiji, Švedskoj, Norveškoj, Švicarskoj, Francuskoj, Italiji, ali i na domaćem tržištu. Rezultati su odlični, posebice u segmentu online kampanja, koje su mjerljivije i čiji se rezultati lakše prate. Slikovni i videooglasi ostvarili su brojku od više od 46 milijuna impresija, promotivni video pogledalo je više od 25,5 milijuna ljudi, dok je video nove kampanje na YouTubeu čak 60 posto korisnika pogledalo u cijelosti.

Mnoge turističke zemlje već gledaju prema 2021. Kako se HTZ priprema?

Globalna pandemija koronavirusa pokrenula je sasvim novu tržišnu utakmicu čije je svojevrsno prvo poluvrijeme upravo u tijeku, a to je 2020. godina. U daljnjim procesima ključne će biti nadolazeće godine s naglaskom na 2021. Mi već sada radimo na projektima i aktivnostima koji će nam u idućoj godini osigurati vidljivost i dobre turističke rezultate. Primjerice, trenutačno intenzivno nastupamo na online sajmovima s naglaskom na veliko i važno tržište Kine, koje će definitivno i u budućnosti igrati bitnu ulogu u globalnim turističkim kretanjima. U tijeku su finalni pregovori da iduće godine budemo zemlja partner jednoga od najvažnijih turističkih sajmova u Europi. Spremni smo za zajedničke promotivne aktivnosti s partnerima, agencijama, turoperatorima i avioprijevoznicima koje na suradnju pozivamo i u ovoj, a posebno u idućoj godini, a interesa ne manjka. Aktivnosti ćemo snažno usmjeriti u digitalni marketing i ciljane prezentacije. Također, očekujemo da će u budućnosti rasti udio domaćeg turizma u ukupnom rezultatu, pa u tom smislu planiramo snažniju promociju turizma i posebnih turističkih projekata namijenjenih domaćem gostu.

Neki od stranih gostiju tuže se da ovih dana nitko na Jadranu ne nosi maske, ne drži se razmak itd. Zabrinjava li vas to i imate li poruku za jadranske domaćine?

Ušli smo u glavni dio turističke godine, Hrvatska je među rijetkim državama Mediterana, ali općenito i u Europi koja se može pohvaliti buđenjem turizma i na tu činjenicu trebamo svi biti ponosni. Sustav obrane protiv koronavirusa u cijeloj zemlji postavljen je vrlo profesionalno i na visokoj razini. Poštujmo trud i preporuke nadležnih stručnih službi. Osigurani su uvjeti za sigurno turističko ljeto, iz dana u dan bilježit ćemo sve veći priljev gostiju, a na svima je nama, i domaćinima i turistima, da se ponašamo odgovorno i pridržavamo svih propisanih epidemioloških mjera. Dokazali smo da se znamo i možemo nositi s krizom. Ustrajmo i dalje za dobrobit svih nas i hrvatskog turizma. Stoga apel i s moje strane - budimo odgovorni.

Kako ste se nakon cjeloživotne karijere u turizmu odlučili ući u utrku za Sabor? Koji vam je glavni motiv?

U Saboru trebaju sjediti isključivo ljudi s iskustvom koji su se dokazali u svom području rada. Smatram da svojim znanjem i dugogodišnjom karijerom u Hrvatskoj i inozemstvu itekako mogu pridonijeti daljnjem razvoju i unapređenju našeg turizma. I to na mjestu gdje se donose najvažnije odluke.

Komentara 2

Avatar EtTore
EtTore
14:08 01.07.2020.

Daaaaa...SEZONA BRECI! Nigdje nikoga!

Avatar Gilles Auguste Kremer
Gilles Auguste Kremer
18:13 29.06.2020.

Svaka čast umjetniku koji je crtao ovu kartu Hrvatske iza gospodina. Mislim da može stisnuti ruku onoj španjolki kaj je išla restaurirati fresku Isusa

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije